Ha bármilyen ernyős, vagy repülős híred van, és megosztanád a többiekkel, akkor írj egy mailt az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. -ra, és kitesszük az oldalra!

A fedémesi oktatóparkot kezelő szakosztály vezetőjének és oktatójának a közleménye:

A február 27-i balesettel kapcsolatos levelében az MRSz szakági vezetője, Kerekes László felhívta a figyelmemet azokra a szabálytalanságokra, amelyek esetleges más tényezőkkel együtt (mint például váratlan időjárás-változás, gyakorlatlan növendék nem megfelelő reagálása, nem kezdőoktatásra alkalmas ernyő használata) balesethez vezethetnek, és felszólított, hogy a továbbiakban a legnagyobb szigorral tartsam be az érvényben lévő kiképzési tematika előírásait.

Ennek figyelembe vételével úgy döntöttem, hogy mindaddig felfüggesztem az oktatói tevékenységemet, amíg nem rendelkezem a gyakorlati foglalkozásokon megjelenő tanulók várható létszámának megfelelő darabszámú PMR-rádióval, vastagprotektoros beülővel és DHV-1 (vagy annak megfelelő kategóriájú), a szükséges súlytartományokra alkalmas oktatóernyőkkel, és amíg a tanulók adminisztrációja, biztosítása nincs rendben.

Vagyis a Fedémesre járó, ide beíratkozott tanulóim szíves türelmét kérem néhány hétig, amíg a fentiek rendeződnek. Kivételt képez a március 15-ét is magába foglaló hosszú hétvége, amikor Szegedi Miklós, fővárosi oktató kolléga jelenlétében és vezetésével folyhat az oktatás, amelyben én is részt veszek segédoktatói beosztásban, az ő utasításainak megfelelően. Kérem, hogy mindenféle felmerülő kérdésben (a legalitáshoz szükséges adminisztráció és pénzügyek, a megfelelő felszerelés használata, a végzendő gyakorló feladatok) elsődlegesen őhozzá forduljatok!

Fontos változás továbbá, hogy a Fedémesi Siklóernyős Oktatópark központi dombját, mivel elsődlegesen tanpálya, kezdők csak oktatójukkal együtt használhatják repülésre, aki pedig már nem tanuló, csak akkor, ha érvényes regisztrációval rendelkezik az MRSz-hez tartozó valamelyik egyesületben. A terület karbantartására abból az összegből tudunk fordítani, amely a starthely-alapba gyűlik a személyes regdíjak részeként. Ezért nincs helye itt olyan „partizánoknak”, akik ehhez nem járultak hozzá, vagyis nem legálisan repülnek.

A február 27-i baleset után a helyszínre érkezett REBISZ-munkatársak szerint nem követnék el jogtalanságot, ha elkérném a repülési naplót és az ernyő alkalmassági kártyáját a repülés időtartamára mindenkitől, aki ezen a terepen szeretne gyakorolni, mert ez nem csak egy domb az ország starthelyei közül, hanem kiemelt szerepű a kezdők legális képzésében. Ennek ellenére nem szándékozom élni az okmányellenőrzés kötelezőségével, de elvárom, hogy mindenkinek, aki itt repülni szeretne, rendben legyenek és nála legyenek a papírjai, ám ha kéri, szívesen áttekintem, hogy valóban minden rendben van-e.

Még két "apróság":

Az érvényben levő képzési tematika szerint az "A" vizsgáig csak DHV-1 (illetve annak megfelelő más teszt-kategóriájú) ernyő használható. "A" vizsga után legfeljebb DHV 1/2, és csak a "B" vizsga után DHV 2-es. Ezért ha ernyőt szeretnénk vásárolni, fontoljuk meg, hogy mit miért teszünk. A modern (kb. 2000 óta) gyártott DHV 1-esek siklása is bőven elég nagy hobbirepülés céljára, fölösleges magasabb kategóriába soroltat vennünk, pláne több év sok repülése és az évenkénti biztonságtechnikai tréning során szerzett, kellő rutin nélkül. Ne azt nézzük, hogy melyik az olcsóbb, mert nem véletlenül próbálja mostanában szinte mindenki eladni a DHV 2-esét alacsony áron. Az olcsóságnak oka van, és később többe kerülhet, ha kórházi kezelésre és munkából kiesésre kerül sor, mintha olyan ernyőt vennénk, amelyiknek nagyobb a "passzív biztonsága", és nem csak a rutinunkon múlik, hogy megúszunk-e egy váratlanul jött rendellenes repülési helyzetet.

A másik fontos dolog, hogy az eladó teendője rendezni az ernyő papírjait, azaz a légialkalmassági tanusítványát és a törzskönyvét, vagyis érvényesíteni a folyó évadra. Nem bölcs dolog "műszaki" nélküli ernyőt venni, még ha látszólag újszerű is. Legalább a saját klubunk műszaki vezetőjével vizsgáltassuk be előzőleg, mert nagy lehet a bukta, ha már megvettük, aztán derül ki, hogy nem kaphat légialkalmasságit!

ZsL.

Oldalainkat 100 vendég és 0 tag böngészi

kecskedppg_lr10...

Szabad Repülők Szövetsége Siklórepülő Szövetség

Fórum, friss hozzászólások

    • Motor
    • A tesztvideokon 48 kg-ot...
    • 1 hete 23 órája
    • Motor
    • Volna még egy kérdésem. A...
    • 1 hete 1 napja
    • Motor
    • Úszószintet idézőjelben...
    • 1 hete 1 napja
    • Motor
    • Membrános porlasztón milyen...
    • 1 hete 1 napja

Aktív fórumtémák

Hová mész ma repülni?

  • Nincs üzenet