Üdv, Vendég
Felhasználóinév: Jelszó: Emlékezz rám

TÉMA: Motoros ernyők

Motoros ernyők 4 éve 2 hónapja #756

  • dtams
  • dtams profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 56
  • Karma: 0
nem nagy ez neked?:)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 2 hónapja #757

  • pappartur
  • pappartur profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 78
  • Karma: 0
Dehogy nagy neki...:) nem láttad a kemping felett is mennyire jól tolta?:))))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 2 hónapja #758

  • torkost
  • torkost profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 30
  • Karma: 0
Nem érzem nagynak még.:)
Köszi Pappartur!:)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 2 hónapja #759

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
De ! Nagy ez neki. Igazad van dtams. Meg a szine sem annyira szép. Meg csak a baj van vele, összehajtogatni meg vissza.... Add nekem ! :-) Mindjárt nem lesz vele bajod. :-))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 2 hónapja #760

  • pappartur
  • pappartur profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 78
  • Karma: 0
Nem való az neked Gábor! a végén még ledarálnád légcsavarral! :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 2 hónapja #761

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Áááá, dehogy. Azt csak a kerettel szoktam. De csak azért,hogy újat lehessen csinálni hozzá. :-))
Tudod először csak kíváncsiságból, aztán meg már megszokásból is elviselném. :-)) Milyen hálás lenne értem Tom, hogy nem kell neki bajlódnia vele. :-D
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 2 hónapja #762

  • SkyMan
  • SkyMan profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 1
  • Karma: 0
Hellò Gabi! Nálam van a Tomi ernyője, ma elhoztam tőle, ha gondolod oda adom kipròbálásra. Örűlsz Tomi? Jò a promò? Gyere te is Artúr! Segítsünk Tominak az ideális méretet megvenni, mert szerintem is nagy neki:)))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 2 hónapja #763

  • torkost
  • torkost profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 30
  • Karma: 0
Hát Srácok szóhoz sem jutok !Ennyi segítőkész ember!
De egy szép őszi túrát össze szervezhetünk!:)))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 2 hónapja #765

  • dtams
  • dtams profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 56
  • Karma: 0
jó lenne de a világ végén laktok mindannyian:))) vasárnap?????
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 2 hónapja #768

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Csak az az áldott jó szívünk Tom. Csak, hogy kíméljünk. :-)
Hétvégén jó idő lenne.
Gondoltam valamit a találkozók kapcsán. Mit szólnátok egy olyan találkozóhoz, és repüléshez ami arról szólna, hogy mindig máshova és máshonnan kellene felszállni ? Kicsit hasonlóan az X-Alps versenyhez de itt motoros ernyővel és nem lenne benne gyaloglás csak kijelölt fel és leszállók. A start felszálló akár a cél is lehetne beiktatva forduló pontokat. A repülés nem csak kora reggel vagy este előtt lenne hanem egész nap. A cél, hogy teljesítsd a napi távot. A táv végén leszállni a kijelölt leszállóban, reptéren vagy akár terepen valahol. Másnap onnan folytatni. Lehetne értékelni, hogy a napi szakaszon ki mennyi üzemanyagot használt, vagy a sebességet vagy időtartamot is. Igy lehetne egy összetett értékelés ami mindenkinek adna esélyt. Annak is aki csak vaj időben tud menni de gyors ernyője van, és annak is aki lassú ernyővel repül de tud termikelni aktív időben, és annak is aki nem rendelkezik bika erős motorral,hogy egy fél benzinkutat el tudjon vinni magával. Magyarország a nagy alföldjeivel ebből fakadó mindenhol leszálló tekintetben egy ilyen versenynek, vagy repülésnek ideális. De akár egy hosszú hétvégés repülési program is lehetne. A lényeg az, hogy fejlődjenek a motoros repülők, navigálásban és rep tapasztalatban is.
Nos ? Mi a véleményetek ?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 1 hónapja #769

  • nigger
  • nigger profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
És mi lesz a nyeremény?khhm :D
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 1 hónapja #770

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Nyeremény ??? Hát nem a részvétel a fontos ? :-) Na jó, jelentős nyereményeket lehet kilátásba helyezni. Az első hely kaphatna mondjuk egy 2 literes üdítőt, a második egy egy literes üdítőt, a harmadik meg egy fél literes üdítőt. :-) Ezt mondjuk állom zsebből. :-) Ha ennél komolyabb díjakat szeretnétek, a szponzor, a részvevők száma, a felmerülő egyéb költségek és a nevezési díj függvénye lesz. De ezt egyenlőre ötletként dobtam fel véleményeztetésre és további ötletekre.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 4 éve 1 hónapja #775

  • AirWolf
  • AirWolf profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 8
  • Karma: 0
Amikor nem elég nagy a hely odafenn..még jó, hogy elég vastag a jég..

Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 1 hónapja #1627

  • Mauser
  • Mauser profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 2
  • Karma: 0
Sziasztok...

nekem még csak gyalogos A-vizsgám van, de el szeretném kezdeni a motoros oktatást.
Nova Rookie M-em van, én 78 kg vagyok. Szerintetek ez az ernyő jó lehet nekem motorral is?

Köszi,
Laca
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 4 hete #1630

  • rb26feco
  • rb26feco profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 32
  • Karma: 0
Szia!
Jó a Rookie gyalogozni és hátimotorozni is. Főleg, ha még csak most kezded a motoros repülést. Alsó 1-2-es ernyő, nagy passzív biztonsággal. Egyelőre ne a sebesség legyen a szempont. Ezzel megtanulhatsz mindent, aztán ha "kinövöd" és úgy gondolod, hogy kevés, majd nézel valamit!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 4 hete #1631

  • paranoid
  • paranoid profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 22
  • Karma: 0
Szia Mauser.Sok ismerősöm van akik gyalog ernyövel vágtak bele a motorozásba,(ezt a szart ilyen hülyeséget stb.)hallottam tőlük mindig.A gyalog ernyők nehezek,kis szélben nyugott idöben amikor állt. a motorosok repülnek nem tudsz vele elstartolni.A hegyen a befordulós start 20-Km-es szélben nem probléma.De sík placcon hátadon min.25Kg-al kis szélben már nem ugyanaz.A motoros ernyők belépő és cella kiképzésük erre van hangolva,ja és akkor van bekötési pont trimm,stb.Amúgy már itt sok igazán nagy rutinnal rendelkező motoros leirta(a gyalog ernyők alkalmatlanok a motoros rep.)Sok sikert,ha belejössz végre nem csak az eget nézed,ha nem ami alattad van.üdv.H.Péter
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1634

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Hi Mauser!

Kénytelen vagyok összezavarni téged. Igazán nem irígylem a kezdők helyzetét, amikor feltesznek egy kérdést, és a sok mindenttudó, mindent jobban tudó, úgy osztja az észt, mintha tényeket állítana, pedig csak az erősen szubjektív, néha nem is túl megalapozott véleményét mondja, de azt alapigazságnak beállítva.
Sajnos kezdőként, részben emmiatt végigjátszottam a lehetőségeket, íme a tapasztalatom:
először is faszság, hogy a gyalog ernyők általában rosszabbul startolnak, konkrét gyártó, és azon belül típusok között sokkal nagyobb a szórás, van gyalogban, és motorosban is kivállóan, meg szarul startoló ernyő is.
Alapvető javaslatom hogy NE vegyél motoros ernyőt, amíg jól meg nem tanulsz a mostani ernyőddel gyalog, és motorral jól repülni.
Miért? Mert akkorra képessé válsz megítélni az ernyők közti különbségeket, és eldönteni a csakis általad eldönthető kérdést; milyen ernyő szimpatikus neked?
Általánosságban elmondható a témáról, hogy alapvetően az a különbség a motoros koncepció, és a gyalogos között, hogy a motoros a túlterhelés, és esetenként az s profil segítségével nagyobb sebességre, és stabilitásra tesz szert,cserébe merül, mint a balta, és általában nem cél a finom visszajelzés a kupolától.
Már csak azért sem érdemes most motoros ernyőt venned, mert vagy vennél egy neked való, kezdő ernyőt, ami majdnem ugyanazt tudja, mint a mostani ernyőd, vagy vennél egy jó gyors ernyőt, ami nem való kezdőnek, sokkal nagyobb valószínűséggel darálnád be, vagy törnéd össze a motorod.
Mit is mondhatnék végül? Hallgass rám! :))))
De leginkább tapasztalj, mielőtt valami okos ember rádumál egy kis pénzköltésre....a díílerek tudják legjobban osztani az észt, onnan ismered fel őket, hogy a végkövetkeztetés általában az, hogy vásárolj :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1635

  • rasta
  • rasta profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 192
  • Karma: 0
Jo par ev motoros oktatoi tapasztalatom alapjan mondom hogy az a megfelelo ernyo amit feltudsz huzni es amikor akarsz mindig fel is tudsz vele szallni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1636

  • paranoid
  • paranoid profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 22
  • Karma: 0
Ez tömören erröl van szó.Csak arra gondoltam hogy örömet és ne szenvedést okozzon esetleg egy nem oda passzoló ernyő.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1637

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Szia Rasta bácsi!
Jó pár év okoskodásban szerzett tapasztalatom alapján, én meg azt tudom mondani neked, hogy az a használható tanács, ami a kérdező tudásszintjén ad választ....
Bölcs, és igaz a kijelentés, amit írtál, és TE tudod is mit értesz alatta, és hogy milyen fajta ernyővel érhető el a kívánt eredmény, na de mit kezdjen vele a kérdező?
Szóval, ha ki is fejted, milyen gondolatok vannak a háttérben,milyen konkrét javaslatod van a konkrét helyzetre, akkor tettél valami hasznosat.
Ahogy most én is abban reménykedek, hogy a csipkelődésen túl, látsz valami gondolatot a hozzászólásomban, és ezzel javíthatok a jövőben nálad tanulók sorsán :)
Jajjj olyan rég kötöttem már beléd is, körülbelül, olyan rég, mint amikor legutoljára hozzászóltam.
Remélem nem útálsz az indokoltnál jobban, örülök hogy olvastam a betűidet, és remélem hogy még fogom is.
Talán sosem indul már be rendesen ez a fórum, de rám számíthattok :)))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1638

  • rasta
  • rasta profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 192
  • Karma: 0
Reszemrol lezarva.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1639

  • Mauser
  • Mauser profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 2
  • Karma: 0
Köszi a válaszokat. Ki fogom próbálni a Rookie-t. Nagyon jó állapotban van, jól repül, hátha beválik. Ha nem, akkor gondolkodom tovább csak...
Köszi.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1640

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
:)))))))))))))))))))
Tökéletes pár lennénk mi!
A sértődős, és a hülyegyerek :)
Na jó, leveszem rólad a kezem, az én stílusomban megfogalmazott mondandó úgysem ér el hozzád, humor meg annyi van benned, mint bennem udvariasság :)
Én azért kedvellek, még ha a legrosszabb tanítványaim egyike is maradsz :)))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1641

  • rb26feco
  • rb26feco profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 32
  • Karma: 0
Szívesen Mauser! Jól döntesz! :)
Próbáld ki, repülgess, ízleld meg! Lehet nem is fog tetszeni, mert hangos lesz, ráz, stb....
És még vmi: motoros, nem motoros. Ki, mire használja. Ennyi.
Mit értek ez alatt? Valaki csörlés helyett használja és termikelget vele, aztán arrébb pöfög, ha nincs emelés. Vagy olyan helyen lejtőzget, ahol nincs starthely, nincs leszálló, de a hegy adottságai megfelelőek egy kényelmes lejtőzéshez.
De egy gyors motoros ernyővel mehetsz akár 100 km-t is 2 óra alatt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1643

  • tikman
  • tikman profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 2
  • Karma: 0
Sziasztok,

Én is gyalog ernyőzésről motorosra való áttérést fontolgatom.
lenne pár kérdésem:

- melyik iskolát ajánljátok pesten/pestközelben
- egy elég régi 2005-ös advance alpha 3-asom van(85-105kg-ig terhelhető, én 83kg vagyok), alkalmas ez a tanulásra? (lecserélni majd később szeretném csak, de akkor már egy jobb motoros ernyőre)
- az aktív időben repülés vonz, a starthelyeken lévő tumultus és utazás, mászás elkerülésével, ehhez milyen konfiguráció ajánlott? (de persze nyugodt levegőben is szeretném használni, mikor nem aktív az idő)
- kezdő felszerelésnek használt motort ajánlotok? milyet? hol érdemes nézelődni az itteni hirdetéseken kívül?
- van esetleg egyéb tanácsotok?

Előre is köszi a segítségeteket, tanácsotokat.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1646

  • hgabor783
  • hgabor783 profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 51
  • Karma: 0
Szia Tikman.

Feltetlenul jol toltodo ernyot valassz a kezdeshez. Ha aktiv idoben is szeretnel repulni akkor velemenyem szerint a dudek palettajarol valogass ernyot. Pl. Dudek reaction,synthesis,nucleon. kb 25.nm. A motor legyen egy jol bevalt solo 21o. Gyenge ugyan, de a leg megbizhatobb motor. Konnyen beszelek a 7o kilommal de en synthesist hasznalok 124 es solo 21o el. Soha semmi gondom nem volt vele, es megfeleloen emel.
Remelem tudtam segiteni. Ja a dhv.de oldalon is tudsz nezelodni.
Udv gabor.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1647

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Nem tudok válaszolni a kérdéseidre, de ez nem gátol abban hogy írjak :)
Az egyszerűbb kérdésekel kezdem. Általában ugyanazzal az ernyővel, ami gyalogozáshoz jó, azzal meg tudsz tanulni motorozni.
az alkalmi vétel általánosságban olcsóbb, mint a bolt, és a nagyobb köbcenti kevésbé szokott széthajtva lenni, de persze minden tönkretehető.
A motoros ernyőzés nem sok plussz tudás, a gyaloghoz képest, ha jót akarsz magadnak, tanulj meg üzembiztosan belefutós startolni, és szépen, kilebegtetve leszállni. Ha ez jól megy, már nem sokat tud rontani a helyzeteden egy oktató...
Azon egy kicsit tűnődj el, mennyire gondoltad komolyan az aktív időben repülést, és mit szeretsz benne. Ha a termikelést kedveled, a hátimotor nem alkalmas ennek az örömnek az átéléséhez!
Természetesen lehet termikelni hátimotorral, mint ahogy lehet biciklizni babettával, hiszen van rajta pedál.
Engem sosem zavart a zsúfolt starthely. Amíg kezdő vagy tanulhatsz, ha meg profi, kikerülsz bármit...
Ha csak lustaságból akarsz motorozni, az már baj, nem sok jövőt jósolhatok. De sokan messze laknak starthelyektől, akkor lehet alternatíva, de sosem lesz olyan, mint a gyalog ernyőzés.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1648

  • hgabor783
  • hgabor783 profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 51
  • Karma: 0
Kakukkbacsi!
Vegtelen a Te bolcsesseged!!!
No en csak feluletesen adtam at az infot.
Igy kiegeszitve a Te hozzaszolasoddal mar pörfekt a dolog. :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1649

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Gabi bácsi!
Reactiont ajánlani kezdőnek, hogy jól kicombosodjon a földön futkosástól?
Roland gyakorlott pilótaként is alig boldogult vele.....
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1650

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Jajj de szégyellem magam, én meg itt kritizálom a tanácsodat, mikor te meg olyan meghatóan nyilatkoztál az enyémről :)))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1651

  • hgabor783
  • hgabor783 profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 51
  • Karma: 0
Bocsanat a reactionert. Nekem sem volt a legkedvesebben toltodo ernyom, de a levegoben mar imadtam. Hozzateszem hogy repultem a
Felsoroltak kozul mindegyikkel, es a reactionnal sem volt gondom startnal, csak a tornatermi szelcsenddel. Ha mar volt egy lepkefingnyi legmozgas akkor mindig megoldottam. Vagy legalabb is ugy emlekszem......
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1652

  • hgabor783
  • hgabor783 profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 51
  • Karma: 0
:) ugyanmar :)
Ne csacsiskodj!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1653

  • tikman
  • tikman profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 2
  • Karma: 0
Köszönöm szépen a gyors reakciókat. Nagyjából helyre kerültek a dolgok.
Kakukknak:
A gyalogernyőzésben a problémám csak az időigényessége, starthelyhez utazás, mászás stb. De ugyanúgy szeretném folytatni a gyalogernyőzést, amennyiben egy jobb távos nap van, és egész nap ráérek akkor biztosan azt választanám, de a kettő sajnos ritkán jön össze.

Aktív időben természetesen nem távot szeretnék menni motorral, hanem csak ha már úgy adódik és ott egy termik azt szívesen megtekerném. Meg persze nem a legbikább időben repülnék.
Erre azért alkalmas a motoros repülés?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1654

  • rb26feco
  • rb26feco profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 32
  • Karma: 0
Szia!
Solo210 megbízható és megfizethető áron van. Én is ilyennel repülök, tökéletesen meg vagyok elégedve vele.
Ha ilyet veszel, a következőket tudom ajánlani, amiket érdemes megnézni, ellenőrizni:
-tank benzincsonkját érdemes lecseréltetni, ha műanyagból van. Télen rideggé válhat, eltörhet.
-banánkartól a keretig futó heveder csattját is érdemes cseréltetni, ha műanyag.
- a régebbi keretek zártszelvényből vannak, az éles sarkok kikezdhetik a benzintankot, mely szivárogni fog.
-vásárlás után érdemes a karbihoz egy teljes tömítés szettet venni, ez tartalmazza a membránt is, ez látja el üzemanyaggal az egységet. Filléres dolog, de nagyon fontos.
Ha jó a gyújtás és a kompresszió, akkor könnyen indul, én a hátamon indítom bemelegítés után. Ezt is érdemes kipróbálni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1655

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Lehet termikelni motorral, ha a hidegindítás megoldott, (a hátadon is működtetni tudod a szivatót) még le is állíthatod a motort. De ott lóg, fityeg a hátadon a motor, aktív időben engem ez zavart, mintha bevásárló szatyorral a kezedbe mennél kirándulni.
Én inkább arra használtam a hátimotort, ammiben az előnyei kijönnek:
onnan szállsz fel, ahonnan akarsz, olyan magasságban,és irányban repülhetsz tartósan, ahonnan a legszebb a látnivaló, és nem arra csak amerre az emelések vannak. Én speciel még azt is élveztem benne, hogy nem kényszerül az ember a fennmaradás érdekében feszegetni az ernyő amúgy sem tág határait. Azonkívül sokkal kényelmesebben, és sokkal megkomponálhatóbban lehet fotózni. Föld fölött,alacsonyan már az az érzésed, mintha repülnél, nem csak egy helyben lógsz, és legfeljebb a memóriádra támaszkodva érzékeled, mondjuk 1600-on hogy haladtál valamerre. Végül, bár ritkán, de évente párszor előfordul, hogy a termikes idő megtréfál leszálláskor. Odabasz egy leáramlás, hátulról kapsz egy termikbefúvást, amit esetleg nem sikerül kifutnod. Nem is emlékszel rá, mert legfeljebb a térded füves lesz, vagy röhögnek a többiek, esetleg szintén koszos gatyában. De harmic kiló törékeny fossal a hátadon már más ez az élmény.
Szóval, az én taktikám az lett az évek alatt, hogy minél több cuccal megtanultam repülni, és mindíg azzal repülök, amivel az adott körülményben a legjobb. És még a változatosság is gyönyörködtet.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1656

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Utószó:
Ha tényleg gyalogosan is akarsz repülni, jobban jársz, ha gyalogernyőt veszel. A motoros ernyő sokkal szarabb a hegyen, mint a gyalog a motorral.
De ez csak magánvélemény :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1657

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Elsősorban a kérdésekre válaszolva:
-meg lehet tanulni gyalog ernyővel is a motorosnál szokásos mozgásokat, lehet vele startolni és kategóriája határozza meg, hogy könnyen vagy nehezen. De érdemes motorossal tanulni, megszokni annak mozgásait.
-motoros ernyőnél is vannak kategóriák (mint gyalognál) ami egyben el is dönti hogyan repül és milyen képzettséget követel meg. Nyilván a kezdő motorozónak nem egészséges egy szlalom, vagy sport ernyőre ráülni már a kezdetekkor ami gyors, fordulékony, a legkisebb fékmozgásra, súlyáthelyezésre, gázadásra is reagál és erős motort igényel. Mint említettem nem egészséges. :-)
-motor, súlyodnak és ernyődnek megfelelő megfelelő tolóerőt adó motor. Nem biztos, hogy a súly arányban lesz a tolóerővel. Testalkatod határozza meg, hogy nehéz vagy könnyű motort választasz. Értelem szerint van nehéz, erős, könnyű gyenge, és elfogadható súlyú elég tolóerőt adó motor is.

Most gondolkodjunk egy kicsit maga a témákról:
Motoros repülés:
-dinamikája a motor révén eltér a vitorlázó repüléstől, forgató nyomaték, tolóerő...stb. miatt.
-a mozgató erő nagyobb részét maga a motornak tulajdonítjuk (leegyszerűsítve és most más tényezőt nem figyelembe véve).
-a ernyőre jellemző a gyorsaság, stabilitás, irányíthatóság mely magában foglalja a motor erejéből adódó mozgásokat is, nem kifejezetten a motor nélküli fennmaradásra tervezték (esik mint a kő motor nélkül)...stb. Jóval nagyobb felületi terhelés jellemzi, mint a gyalog ernyőt és maga a profilja is ehhez igazodik. Csukódáskor a lendítő erőt a motor,te és a nyomatékok, tehetetlenségi erők alkotják, becsavarodásra hajlamos helyzetet produkálva.
-motor, általában erős, az ernyő sebességéhez méretezett, lényeg az üzembiztonság, erő (mely a gyorsaságot adja egy gyors ernyőnél) és kis fogyasztás a távrepüléshez.
-azt keresem benne, hogy viszonylag független az időjárástól A-ból, B-be jussak, minél rövidebb idő alatt. Start általában nyugodt, vagy nyugodtabb légmozgású időben.

Vitorlázó repülés:
-dinamikáját tekintve meghatározó a függesztett súly és környezeti tényezők, felületi terhelés viszonya
-mozgató erő maga a súly amivel terheljük az ernyőt.
-ernyőre jellemző, hogy minél kisebb ráfordítással, kis veszteséggel minél tovább maradjon fenn, stabil és irányítható, újranyitható legyen...stb. Ehhez igazodik a profilja, tervezése is. Csukódáskor a lendítő erőt csak magad+felszerelés képezed.
-azt keresem benne, hogy minél tovább fenn tudjak maradni, minél magasabbra és távolabbra jussak és e közben A-ból B-be igyekszem eljutni mint egy madár. Nincs motorzaj, nincs rázkódás...stb. Start aktív, termikes időben, bele a közepébe !

Segédmotoros vitorlázó repülés:
-lényege, hogy egy felszálló területről reptérről elérd a termikekeket, emelőteret. Amikor végképp nincs már termik, elérd a következőt, vissza találj az emelő zónába vagy magát a leszálló terület, reptérhez. Erre használják a motort. A fennmaradást alapvetően a termikek, emelések adják. A motor csak ezek közötti közlekedés végső és feltételes segédeszköze.
-a motor tolóereje legfeljebb némi emelésre képes. Könnyű, kis tolóerejű (legalább nullázni képes) motorral, nem sok üzemanyaggal, Üzembiztos, könnyű indítású motor.
-ernyő, gyalogernyő a teljes repülési súlyra méretezve (pilóta+felszerelés+motor) maximális biztonságra törekedve (max. B-s kategóriájú de inkább A-s.) A lendítő erőt itt is a motor, te és a tehetetlenségi erők, járó motornál a nyomatékok is produkálják.
-azt keresem benne, hogy ne függjek starthelytől, ne terheljem a gerincem a mászás közben, de ha elhagy egy termik mert elcseszem, akkor ne görcsöljek azon, hogy le kell szállnom mert nem találok emelés. Átpöfögök a következő vélt termikhez. Leállítom a motort és tovább tekerészek, remélhetőleg megspórolva a tankban lévő benzint is. Start aktív, termikes időben vagy kicsivel előtte.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 2 éve 3 hete #1658

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
...ja és még vala,mi, a kockázat vállalása és a felkészültség:

Gyalog ernyőzés:
-nagy fokú időjárási ismeretek, gyakorlat, tapasztalat. Motoros ismeretre nincs szükség.
Motoros ernyőzés:
-nagy fokú időjárási ismeretek, gyakorlat, tapasztalat+motoros repülés dinamikájának pontos ismerete.
Segédmotoros vitorlázó ernyőzés:
-magas fokú időjárási ismeretek, gyakorlat, tapasztalat+motoros repülés dinamikájának magas fokú pontos ismerete, komoly motoros repülési tapasztalat.
Mindegyik lényeg: Minél többet repüli, repülni és repülni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 9 hónapja 2 napja #1806

  • Irvine
  • Irvine profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 40
  • Karma: 0
DUDEK HADRON XX-el van tapasztalat?
Valóban tudja a 75 km/h-át? :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 9 hónapja 16 órája #1807

  • Fly-Trade
  • Fly-Trade profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 6
  • Karma: 0
Az én motorom még kevés a 75km/h-hoz,de a videó szerint aggodalomra nincs ok..

www.facebook.com/lojakpl/videos/13926040...&live_video_guests=0
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 9 hónapja 11 órája #1808

  • Irvine
  • Irvine profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 40
  • Karma: 0
Milyen motorod van? Sejtésem szerint nem egy gyenge motor. :)
Promo video..... sokat nem lehet belőle leszűrni, legalábbis én nem tudok.
Meg ez egy Snake 14 nm-es... :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 9 hónapja 11 órája #1809

  • Fly-Trade
  • Fly-Trade profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 6
  • Karma: 0
Snap 100 nem egy erőgép,50 pár kilót tolhat, nekem 18-as van,
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 9 hónapja 6 órája #1810

  • nigger
  • nigger profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Hadron XX tud 75öt. Meg még többet is!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 8 hónapja 4 hete #1811

  • Irvine
  • Irvine profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 40
  • Karma: 0
Az jó.
Sajna egyenlőre nekem Hadron nem fog összejönni, de egyszer hátha. :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 8 hónapja 4 hete #1812

  • Interfly
  • Interfly profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 22
  • Karma: 1
Tavalyi megjelenése óta repülök vele. Nem árt, ha 20LE feletti mocid van, ha mindkét trimmet és gyorsítót használnál, de elviszi kicsi motor is. Utoljára 80-as Polinivel repültem vele és a gyorsítón kívül mindent vitt, pedig 130KG a felszállósúlyom :-O Nagyon gyors, jól és gyorsan reagáló ernyő. High performance szárny ! Csak tapasztalt min100óra/év pilótáknak ajánlja a gyár ! Ha megnézed a Dudek.HU-t a facen, akkor motor nélküli lejtőzést is találsz 20nm / 100 kg !
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 8 hónapja 3 hete #1813

  • Irvine
  • Irvine profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 40
  • Karma: 0
Köszönöm a részletes választ. Egyszer jó lenne kipróbálni. :)
A Dudek Reactionok 2008 évjárat körüliek mennyire strapabíróak? Zsinórzat, porozitás terén?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 8 hónapja 3 hete #1814

  • Interfly
  • Interfly profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 22
  • Karma: 1
Gazdától függ, mert aki vigyázott rá, annak bő 300 fölött van a porója, de találkoztam 50 alattival is. Nagy a szórás, mindnképpen be kell vizsgáltatni vétel előtt. Megéri, ha nem akarsz csalódni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 8 hónapja 2 hete #1815

  • Irvine
  • Irvine profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 40
  • Karma: 0
Köszi!
Ha vigyáznak rá akkor hány órát bírnak ki ezek az ernyők?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 8 hónapja 2 hete #1816

  • Interfly
  • Interfly profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 22
  • Karma: 1
Ha nem új egy ernyő,akkor állapotot veszel és ez minden márka mindenféle anyagú ernyőjére vonatkozik. Hiába van 160 óra benne, akkor is lehet szarabb, mint egy 300 órás. Csalódást csak részletes állapotfelméréssel tudsz elkerülni. Találkoztam már 8 éves 24 ! órás ernyővel és ajándékba "dísznek" adtam egy 40 órás ernyőt, aminek a fehér anyagából eltűnt a porozitás (gyakorlatilag a porozitásmérő a retesze kioldásakor az aljáig esett) a kék sávja 300-at tudott :O
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Motoros ernyők 8 hónapja 1 hete #1817

  • Irvine
  • Irvine profilkép
  • TÁVOL
  • Hozzászólások: 40
  • Karma: 0
Köszi!
Igen oda jutottam, hogy szükséges a porozitás mérés is.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldal elkészítésének ideje: 0.236 másodperc
PPG Nemzeti Baj...

Szabad Repülők Szövetsége Siklórepülő Szövetség