Üdv, Vendég
Felhasználóinév: Jelszó: Emlékezz rám

TÉMA: Parapower Redback "tuning"

Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #102

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
Sziasztok!
Felső banánkaros Parapower használóktól kérdezném, ki hogyan oldja meg a fékek magas pozíciójából eredő kényelmetlenséget?
A fékeket hosszabbra kötöttem, ez alap. Tettem a beülő lapja alá 3 cm vastag habszivacsot. A habszivacs külön előnye, hogy csökkenti azt a jellegzetes "zsugorülést" és így nem zsibbadnak el a lábaim, ami korábban gyakran megtörtént. Tervezem is, hogy fokozatosan még vastagabb habot teszek az ülőlap alá, de csak óvatosan, nehogy a start utáni beülésnél bekavarjon.
Van valakinek még ötlete, hogyan lehet kényelmesebbé tenni ezt az amúgy szerintem nagyon jó kis gépet?
Üdv: Roland
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #103

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
pl.kisebb karabínerrel is lehet pár centit nyerni,mert a feneked csak addíg csempészheted magasabbra,amíg a vállad el nem éri a banánt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #104

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
Rápróbáltam múltkor kis acél mailont, de annyit nem nyernék vele, hogy érdemes legyen lecserélni a nagy karabinert. Ráadásul szereléskor lassabb is a csavarozgatás, mint a gyári karabiner. A s@ggem alá még fér bőven szivacs, nem éri el a vállam a banánkart.:-) A beülés lehet a gáz, mert szivaccsal kiárnázva az ülőlap sokkal kevésbé mozgékony.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #106

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Elég hitvány megoldás az a banán felsökar.startnál vágja a vállad és baromi jó érzés azon a lyuggatott aluminium vackon lógni.Egyébként kötögethettek egy kilóméter fékzsinort is kifujja a menetszél és ha egyszer elengedted akkor nehéz felnyulni érte.Valami biztos megoldás kellene.Nekem ezért nem kell parapower
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #108

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
a parapower nem azonos a felső bekötéssel,nekik is van alsókaros,az kényelmesebb.
szél ellen láttam már olyat hogy legumizták a fékfogantyút,talán ezt lehetne ötvözni a hosszabb fékzsinórral,esetleg a csigát is lejjebb lehetne aplikálni.
Bár a Lapoon gigantikus hátsó trimmje,nem egyszerű eset :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #109

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
nekem nem vágja a banánkar a vállamat, start előtt valahol bicepsz magasságban vannak a karomon. A féket kb 10 centivel kötöttem hosszabbra, ennél többet nem akarok engedni, mert akkor a leszállásnál nehéz kilebegtetni. A csiga lejjebb varrása jó ötletnek tűnik.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #110

  • Herbali
  • Herbali profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 70
  • Karma: 0
Van a Parapower-nek alsókaros változata is. Én nagyon szeretem. A hozzá való beülő is sokkal kényelmesebb. Nincs olyan érzése az embernek, mintha egy zaboszsákban ülne. :-) Nem is értem, hogy miért használják még az emberek azt a banános kínzóeszközt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #111

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
Erről a gyári alsó karos megoldásról keveset tudok. Az összeszerelése, földi mozgás mennyivel macerásabb? Mert tény, hogy a felső banánkar nem a legkényelmesebb a levegőben, de pl. nagy előnye, hogy gyakorlatilag semmi összeszerelést nem igényel, könnyű elcsomagolni vele a gépet, tömeget se növel, egyszóval "igénytelen" megoldás.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #113

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Nem láttál még engem pakolni? Valóban igényel plussz 50 másodpercet összeszerelésnél,de nem ez a lényegi különbség.
A döntő különbség hogy nem a hátadat tolja a motor,hanem az ernyőt,ami repülés közgen jóval kényelmesebb,de pl. startnál kevésbé érzed az ernyőt,de ez hamar megszokható.
Ennek a banánosnak talán csak teljesen kezdőknél van előnye,meg ha sűrűn esel hasra,a gyakorlatban elavult technika, legalággis szerintem.
B.B. átalakítja neked aktívkarossá ha akarod,bár én nem éreztem még vágyat hogy a motoros cuccom olyan billegős legyen,mint egy gyalogcucc.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #114

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
most, hogy mondod... rémlik mintha egyszer megcsodáltam volna a cuccodat, tényleg. De nem azt szoktam figyelni, hogy mit pakolászol :-))
Volt BB-féle kativ karos gépem, a levegőben nagyon jó volt, kényelmesebb nem is lehetett volna. A földi mozgás volt vele kényelmetlen és startnál óvatosabban kellett bánni vele, mint a banánkarossal.
Én nem tartom elavultnak a banánkart, nagyon egyszerű és könnyű megoldás és ez nem utolsó szempont (nálam). Csak jó lenne néhány centivel lejjebb hozni a fékeket, hogy kényelmesebben elérjem és akkor nincs vele semmi baj.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #115

  • Herbali
  • Herbali profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 70
  • Karma: 0
Én sosem szerelgetem az alsó kart. Egyszerűen arra fektetem a kocsiban. A többlet súlyról meg szerintem annyit, hogy mivel nincs rajta a banánvas, ezért kb. ugyanott vagy. Az alacsonyabban lévő bekötési pont miatt nincs túl magasan a fék sem. Az alsókarra meg fel lehet szerelni egy oldalsó motoros mentőernyő konténert is, így nem kell a frontkonténeres megoldással bajlódni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #121

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
Szia Herbali,
a banánkarosra is fel lehet szerelni oldalra a mentőernyőt, nekem is úgy van. Jó lehet ez az alsó karos megoldás is, esetleg jövőre utánajárok komolyabban a témának, addig marad a banánkar és az ülésmagasítás:-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #122

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
A beülőre ahol becsatlakozik a banánról lejövő heveder betettem egy kb 5 cm átmérőjű korongot, így a banán lejött a vállamra, karabiner helyett meg lehet seklit tenni, a kettővel együtt akár 15 cm-rel is lejjebb jöhet a fék, hátránya, hog+y a motor dölésszöge nagyobb lesz, valamit valamijé. Volt mindenféle bekötésem, gyenge solora jó a gibmik féle alsó, nagyon kényelmes volt, könnyű, egyszerű, a parapower banánnos magas de nagyon könnyű és egyszerű, most alsókitámasztásos van, nekem ez a legjobb, erős mkotor sem teker, és a karabinert letudom húzni a vállamra egészen. Nemrég repültem pap top80 aktívkarral, attól mentsen meg mindenkit a jó Isten. Nekem halálfélelmem volt, semmiféle módón nem lehetett beállítani. A top80 jobban tekert mint 1 monster, ha húztam a gázt akkor a földet bámultam, ha levettem akkor hanyatt estem, felszálláskor 45 fokban kicsavart, majdnem visszaestem, gyorsan át is alakítottam alsó kitámasztásosra a gyári alkatrészek felhasználásával. Bármiokor visszalakítható öngyilkos változatra.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #123

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Szia Rasta!
És mi a véleményed,ill.tapasztalatod ,úgy általában az aktívkaros solokról(gyár,házi)?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #124

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Gyárit nem ismerek, nekem a Gibmik-féle nagyon jó volt. BB-vel nem repültem.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #125

  • Herbali
  • Herbali profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 70
  • Karma: 0
Szia Robi
Én is repültem 2 -3 kört egy alsó aktív karos PAP TOP 80-al nemrég. Talán pont azzal amivel te. Nem tudom. De a szóról-szóra azt tapasztaltam amit leírtál. :))
A baj valószínűleg nálad is az lehetett, hogy nem a súlyodhoz volt beállítva a karabinerek motortól való távolsága.
Én most vettem egy top 80-at ugyan ilyen bekötéssel, de semmi gond nincs vele. Elforgató nyomaték meg teljesen nulla. A bólintást a karabinerek áthelyezésével tudom állítani. Még csak pár órát repültem vele ugyan, de majd az idő eldönti, hogy beválik e hosszabb távon. Eddig tetszik.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #126

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
Szia Robi,
ezt a korongos megoldást nem látom magam előtt. Esetleg küldenél róla képet? Mondjuk az nem tetszene, ha megváltozna a tolóerővektor iránya, de talán, ha nem 10-15, hanem csak 5 centit vennék vissza a hevederből ezzel a módszerrel, akkor a hosszabb fék és az üléspárnám együttesen szülne egyfajta kompromisszumot.:-) A gyári alsó karos megoldás mibe kerülne egyébként?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #127

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
3-4 felszállást végeztem többféle beállítással, mindig rossz volt. Vagy ez vagy az, minden tudásom összekellett szednem hogy megússzam, egy tanuló lezúzta volna magát.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #128

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Egyszerű: a banánkar elejéről lejön a heveder a beülődre, ott hurkolva van, lazíts a hurkon, és dugj bele egy söprünyelet és érteni fogod. :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #129

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Van már egy újabb verzió, te lehet hogy azzal repültél, ez is eredeti P.A.P. volt, de nem volt oké.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 7 éve 10 hónapja ago #131

  • aruba
  • aruba profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 7
  • Karma: 0
nem a féket kell lejjebb kötni szerintem, azt normálisan be kell állítani, aztán kell egy hosszabb fékfoganytyú. mountexben lehet kapni kb 30 cm-es körhevedert (1500Ft/pár), azt felkötöd egy mini karabinerrel a régi fogantyú mellé. ez lesz a kényelmes utazó fogantyú, a régi pedig a fel és a leszálló, hogy több féket húzhass. felénk mindenki így csinálja.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 6 éve 10 hónapja ago #269

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Az alu banán elejéről a beülőre lejövő hevedert meglazítva és oda betéve egy kb 7-8cm átmérő tárggyal lerövidíted a hevedert, így a banán sokkal lejjebb jön. A nagy alu karabínerek helyett rövid sekli, ezekkel nyerhetsz akár 15 centit is. A motor hátra fog dölni, ezt valahogy utána kell állítani.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 6 éve 9 hónapja ago #375

  • SzáSa
  • SzáSa profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 5
  • Karma: 0
Szevasztok!
Három éve használom a Redback felső bekötéses változatát. Megbízható, jó gépnek tartom. Sajnos az említett kényelmetlenségek hosszabb repülés esetén fárasztóak. Én a következő módosítást csináltam, a Parapower- és a Flay Castelluccio "alsó bekötéses" vázainak mintájára. Itt jegyezném meg, hogy valójában ezek is felső bekötések, mivel a függesztő karabiner a vállak fölött van. Készítettem két alsó kitámasztót a váz és a mellheveder szélső pontjai közé. A rögzítést úgy oldottam meg, hogy ne kelljen sem a vázat, sem pedig a beülőt módosítani. A vázhoz való rögzítésnél van forgáspont, így a csomagoláshoz nem kell a kitámasztókat leszerelni, csak egy-egy kis karabinert kiakasztani. Lecserélhető a karabinernél levő alumínium banán is hevederre, de ezt nem találtam fontosnak. Sokat javult a komfort. A motor nem a hátamat tolja, és nem szorít be a felfüggesztés a mellheveder és a háttámla közé. Az ernyő bekötése előbbre és lejjebb került. Hátimotoros hevedert használok. Ennél a karabinert a felső szembe akasztom, így az ernyő hevederei rövidebbek 7 cm-rel. A féket nem kötöm hosszabbra, mert nem szükséges. A start utáni beülés nagyon egyszerű, akár a gyalog ernyőnél. Akit részletesebben érdekel, annak küldök képeket, de akár kész kitámasztókat is, baráti áron.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 6 éve 9 hónapja ago #381

  • SzáSa
  • SzáSa profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 5
  • Karma: 0
Szia Rasta!
Azért nem szerencsés ez a megoldás, mert így a felfüggesztési pont (karabíner) az egész szerkezet eredeti súlypontja elé kerül. Ez eredményezi a motor hátradőlését, mivel a súlypont bebillen a felfüggesztés alá. A motor pozíciót úgy lehetne vissza állítani, hogy a beülő háttámláján levő két alsó kis hevederét, ami a vázhoh rögzíti, hosszabbra kellene engedni. Csak azok sajna ehhez rövidek. Ki kell ezeket cserélni, vagy meg kell hosszabbítani.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 6 éve 9 hónapja ago #382

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Szia, igen hátradöl, de még nem vészes, bár valóban jobb lenne ha közel függőlegesen állna, de ez akkor minket nem érdekelt csak a kényelem. :))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 6 éve 9 hónapja ago #384

  • bőregér
  • bőregér profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 16
  • Karma: 0
Szia SzáSa !Én megköszönném ha tudnál képeket küldeni.Érdekel ez a megoldás !
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 6 éve 9 hónapja ago #390

  • SzáSa
  • SzáSa profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 5
  • Karma: 0


Ez volt a prototípus.



Így van összecsomagolva.



Ez lett a végleges megoldás
Most csinálom a "banános" függesztő heveder cseréjét, és a mentőernyő rögzítést a kitámasztón.
Majd erről is küldök képeket.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 6 éve 9 hónapja ago #391

  • SzáSa
  • SzáSa profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 5
  • Karma: 0
Próbáltam csatolni a képeket, de nem sikerült. Ha valaki tud segíteni hogyan tudom a saját gépemről feltölteni a képet, kérem segítsen!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 6 éve 8 hónapja ago #392

  • SzáSa
  • SzáSa profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 5
  • Karma: 0
A képeket a kitámasztóról felraktam a "Piac"-ra.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 6 éve 8 hónapja ago #396

  • gömbi
  • gömbi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 1
  • Karma: 0
Sziasztok!

Nekem már fel vannak szerelve a SZáSA féle karok,gondoltam megosztom a tapasztalatokat.
A karok felhelyezés utáni felszálláshoz készülődésnél érezhetőbb volt hogy a felszerelés jobban együtt mozog, feszesebben simul a hátamhoz.
A korábbi zsinór mely a beülést segítette eltűnt,könnyebb nekifutás.
A beülés olyan mintha egy gyalogos beülőbe történne.Elemelkedés után szint belecsúszok.
A mentőernyőt is áttettem a jobboldali karra így semmit nem zavar mégis mindig kéznél van.
A repülés kényelmes a motor nem a hátamat tolja hanem a karokat, nem fárasztó.
Szállításkor a karok felhajtásával semmivel nem változott mint előtte.
Összesítve :kényelmes egyszerű, örülök hogy felraktam, nekem megérte.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Parapower Redback "tuning" 6 éve 8 hónapja ago #399

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Akkor ennyi erővel építhettetek volna egy komplett hátimotort is....
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldal elkészítésének ideje: 0.322 másodperc
Powered by Kunena Fórum