Üdv, Vendég
Felhasználóinév: Jelszó: Emlékezz rám

TÉMA: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 7 éve 7 hónapja ago #143

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Sziasztok! Solo210-essen a dekó fúratott,hogy kell tisztítani? Illetve a hengerfej csavarokat, utána mennyi KN kell vissza húzni?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 7 éve 3 hónapja ago #223

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
Sziasztok!

Meg tudja nekem mondani valaki, hogy Solo210-es Parapower Redback-be milyen gyertya kell eredetileg?

Kérdés 2 : kapható valahol olyan üzemanyagszűrő, ami eredetileg van a fent nevezett motoron?


Előre is köszönöm,

Roland
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 7 éve 3 hónapja ago #224

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Szia!
Tudomásom szerint pl.: NGK B 7HS. De ha van elektronikus fordulatszám mérőd, ami a gyertyakábelre van kötve, akkor olyan kell, amin van R jelölés is. Ebben van, valami ellenállás is.

users.vpg.sulinet.hu/klucsar/kepek/szere...gk-jelzesek-full.jpg

Max hengerfejhő:
-SOLO : 200 fok
-SIMONINI MINI2 + 200 fok
-HIRTH F 33 270 fok.

Zsolt
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 7 éve 3 hónapja ago #225

  • ixxat
  • ixxat profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 1
  • Karma: 0
Sziasztok!
Walbro 32 (SOLO 210, röpsúlyos kuplunggal) karbit, hogy kell beállítani?
Ha beállítom az alacsony fordulatszámi „L” csavart, hogy ne fulladjon gázadáskor, akkor magas a fordulat és nem áll meg a légcsavar. Ha egy picit visszaveszek belőle akkor meg nehezen, vagy sehogy se indul hidegen és rá kell állítani. Ha meg a pillangó szelepet nagyon engedem elzárni, kikapja a berántott a kezemből berántáskor. Az a pici tényleg csak egy tized mozdulat, szinte nulla átmenettel. Tiétek is ilyen érzékeny, vagy azokon nagyobb a holtjáték, állítási lehetőség? Tipp?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 7 éve 3 hónapja ago #226

  • Herbali
  • Herbali profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 70
  • Karma: 0
Az én Solo motoromban Bosch W5AC gyertya volt, de jó bele az NGK B7HS is. Olyan papír benzinszűrőt meg vettem az Auchan-ban is kétszáz valahány forintért.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 7 éve 3 hónapja ago #227

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat!

Üdv: Roland
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 7 éve 1 hónapja ago #236

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Kisesebb tisztításhoz a kipufogó leszedését követően egy levágott 1 mm-es bovden huzalt befogsz egy fúrógépbe és a kipufogó nyílásától a furatba tolva forgatod amíg a bovden szétnyíló vége kefeszerűen ki nem tisztítja a furatot.
Ha már be van égve a furat akkor a hengerfejet leveszed, 2,5-es imbusz csavarral a dekofurat felett a hengerfej felől látható furatban lévő kis hernyócsavart kicsavarod és egy 3-as fúróval szépen kézzel átforgatod a hernyó csavar felől vigyázva a menetre. Aztán a henger dugattyú felőli oldaláról is. Ha van ilyen kicsi furatkeféd akkor azzal is át tisztítod.Hengerfejet vissza, a csavarokat átlósan szép finoman először kézzel majd 24 Nm erővel szépen visszahúzod.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 7 éve 1 hónapja ago #238

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Ez szakszerű,érthető. Köszönöm,így egyszerü volt.Zsolt
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 7 éve 1 hete ago #242

  • benkő
  • benkő profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 13
  • Karma: 0
Szia
én nem használok papír szűrőt mert ha vizes a benzin a papír bedagad tőle és nem engedi át a benyát--a motor megáll a levegőben és van pár másodperced kitalálni a szélirányt és bumm ott a két méter magas repceföld közepe amiből 1 óra 37 perc alatt tudsz kijönni utat taposva , hogy vissza tudj menni a cuccért. :) és akkor még szerencséd volt. Nylonos szűrő kell de úgy beszerelve , hogy ne törjön le a csöcse a rezgéstől mert akkor ugyan ez történik esetleg a kiömlő benzintől még fáklyaként lángolva ismételed meg a fenti gyakorlatot és kigyulladhat a repceföld is. Hú de gáz lenne vazzeg!!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 6 éve 11 hónapja ago #250

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
Szia,

csak kérdezem, hogy tisztán lássam, mennyire elméleti a probléma, amit leírtál: volt már annyira vizes a benzined, vagy hallottál olyan esetről, hogy valakinek emiatt állt le a motorja? Én úgy logikáznék, hogy ha vizes a benzin, akkor a víz összegyűlik a tartály alján, a benzin meg felül. Így aztán amit beszív a motor az amúgy se benzin és azt gondolnám, hogy ettől leáll a motor (még mielőtt a papírnak ideje volna úgy bedagadni, hogy teljesen elzárja az üzemanyag útját).

Vettem "nejlonost", de nulla repült óra után elkezdett szivárogni, így megint vennem kell egyet. A papír szimpatikusabb lenne, mert eredetileg is az volt benne és eddig nekem nem volt gondom vele. Szóval ha valakinek volt már vizes benyától dagadt szűrős problémája és leírná, azt megköszönném :-)

Üdv: Roland
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 6 éve 9 hónapja ago #259

  • benkő
  • benkő profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 13
  • Karma: 0
Nem volt még baja a környékemen senkinek a papiros szűrővel de nyugati fórumokon határozottan olvastam már ilyent és hihetőnek is tartom. Ki kéne próbálni élőben.Összekeverni pár deci benzint meg vizet és papiros szűrőn átfolyatni , hogy mi lesz.
A többi az megtörtént már: letört a csöcse a szűrőnek és elfolyt a benzin a levegőben meg a repceföld...Meg eltörő áttétel tartó tőcsavar meg két főtengely megsülés a levegőben ,az egyik távvezeték felett. Meg kifogyó benzin 1 méteren hátszélben . A lángoló fáklyaként repülés meg soha ne is , még álmomban se ... be is izélnék egy ilyen álomtól.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 6 éve 9 hónapja ago #271

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Szűrővel kapcsolatban úgy érzem túlmisztifikáljátok ezt a témát. Ha emlékeztek régebbi segédmotorokra ott volt olyan ahol tettek be már ilyen szűrőt.Az akkori állapotokra jellemző benzin vizezés ellenére az eldugulást nem a szűrő papírjának dagadása hanem a "taknyosodás" okozta. A benzinbe rakható víz mennyisége korlátozott, mert ugye nem oldódik benne hanem kicsapódik. Az a mennyiség ami felduzzasztaná a szóban forgandó szűrő betétjét (amit nem tudok elképzelek tekintettel az anyagára ami nem közönséges félfamentes rajzlap) már olyan mennyiség ami szépen külön lötyög a tankban egy elég látványos foltban. Ha még is belekerülne víz a tankban valamilyen oknál fogva ezt a papír nem duzzasztja meg, nem lazítja a szűrő rostjait. De ha még is, tegyük fel,...akkor denaturált szeszt kell a benzinhez önteni. Ez a vizet összeszedve a benzinnel keveredve az égés során elégeti. Hozzá kell tennem, hogy víz esetében nem literekről beszélek, hanem néhány milliliterről. Így a denaturált szeszt is így kell adagolni. Szóval ha dugulása van egy ilyen szűrőnek akkor az biztos nem víz okozza.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 6 éve 8 hónapja ago #290

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Sziasztok!

Meg tudja nekem mondani valaki, hogy Solo210-es milyen méretű főtengely szimering kell, és azt kitől lehet beszerezni?
És ha tudtok Budapest és környékén olyan szerelőt, aki ezt kis tudja nekem cserélni, azt is írjátok meg légy szíves!

Előre is köszönöm,
Zsolt
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 6 éve 6 hónapja ago #393

  • benkő
  • benkő profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 13
  • Karma: 0
Én SKF nél vettem , tömegcikk , pár száz forint volt .Polcról levették nem kellett várni rá.
A szerelőkkel vigyázz én először kisgép szerelőhöz vittem ( fűnyíró , motorfűrész ) de barbár dolgokat művelt. Csavarhúzóval feszítette szét a forgattyúsházat pl. és azon a helyen kifújt a blokk.
Azután motorkerékpár szerelő jött aki gondosan megcsinálta , becsiszolta a forgattyúsház szétb..szott oldalát üveglapon és azóta jó. 4 ezerért rakta össze azt hiszem.
Csapágyat is az SKF -nél vettem, ugyan olyant mint a gyári. Az is 4 ezer körül volt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 6 éve 6 hónapja ago #394

  • benkő
  • benkő profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 13
  • Karma: 0
A szimmeringet te is ki tudod cserélni, csavarhúzóval kell kifeszíteni a régít az minta lesz az SKF-nél és csak benyomni az újat a fészekbe de sajnos ahhoz le kell húzni mindent a főtengelyről a gyújtás oldalról is . Gyújtómágnes stb...
Én inkább elvittem szerelőhöz.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 6 éve 6 hónapja ago #395

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Köszönöm Benkő! Azóta elkészült, azért jól jöhet másnak is még ez az infó!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 6 éve 2 hónapja ago #469

  • bőregér
  • bőregér profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 16
  • Karma: 0
Sziasztok ! Érdekelne a walbro karbi pontos beállítása .Melyik csavar mit állít pontosan , a fogyasztást hogyan tudjátok befolyásolni , és ez mennyire megy a teljesitmény rovására ,milyen trükköket ismertek ... Szügséges állítani rajta téli és nyári használathoz ? Sajnos nem igazán értek hozzá de nagyon érdekelne , hogy milyen tapasztalataitok vannak . Tényleg minden érdekel ezzel kapcsolatban ! Köszi .
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 6 éve 2 hónapja ago #470

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Szia! Egy kis segítség, amit én is másoktól kaptam régebben. Ökölszabály, 1/4 alá ne zárd a kicsit, 1 alá a nagyot, mert garantáltan besütöd. Ha a max fordulatot megtaláltad, akkor nyiss vissza 15-20 fokot rajta. 5 percváltozó fordulatszámú járatás után vedd ki a gyertyát. Ha fekete: túl dús, ha szép ősz barna OK. A cél: jó gázreakció, semmi dadogás, semmi négy ütem. „L”alapjárati és középtartomány, „H”a magas fordulati. Ha a L túl ki van nyitva, pár perc járatás után a motor fulladtan megy. Ha túl szegényre állítod a keveréket, gázadáskor megtorpan a motor és késve, köhögve veszi fel a fordulatot (és melegedni fog, de nagyon). Sok sikert.

Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 6 éve 2 hónapja ago #471

  • bőregér
  • bőregér profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 16
  • Karma: 0
Köszönöm , ezt nagyon érthetöen irtad ! Azt hittem bonyolultabb dolog a beállitása . Még had kérdezzem meg , hogy mennyire igényli a karbantartást esetleg tisztitást ? Természetesen van rajta szűrő , de van egy endurom úszóházas karbival és abban mindig összegyűlik némi piszok és víz , pedig azon is van szűrő .
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 10 hónapja ago #640

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem a Solom beállításával kapcsolatban (Walbro32, Parapower Redback, hogy egészen pontos legyek). Nemrég hozzáértő ember állított rajta, mert eddig túl szegény volt a keverék (a Low csavar fullra be volt tekerve). Most kb. másfél fordulatra ki van tekerve emlékeim szerint, a magas fordulati csavar is be van állítva, hogy full gázon szépen pörögjön. A gondom a következő:
- bár könnyen indul, minden gázálláson qrva ronda hangja van
- sokkal jobban rezonál, rángatva jár állandó gáz mellett (régen ilyenre nem volt példa)
- érezhetően nagyobb gázzal repülök nulla varióval
- a nulla varió gáznál nagyobb gázadásra aránytalanul növekszik a fordulatszám
- ééés a lényeg: egy óra alatt megevett 6 liter benzint :-) (korábban 3 liternél többet nem evett, ugyanilyen repülési körülmények között)

a kérdésem, hogy mindezt okozhatja kizárólag a túl dús beállítás, vagy valami más is lehet a háttérben? Ha a beállítás a gond, akkor:
- elég a Low csavaron zárnom? Ha igen, akkor mennyit tekerjek befelé, elég a sokat hallott 1/4 fordulat?

Még kettő infó: frissen cseréltem a porlasztóban membránt és tömítést, a másik dolog, hogy a gyertya elég sötét.

Előre is köszönöm a segítséget, üdv:
Roland
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 10 hónapja ago #642

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Micsoda??? Lo csavar 1,5???
...
Lo csavar: 1/4 fordulat
HI csavar: 1 fordulat + egy kicsi

Nullázós repülés közben ha rányomsz a slussz gombra és nem áll le akkor mindkettőn egy picit nyiss még!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 10 hónapja ago #643

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Felelősséget nem vállalok, de felénk így repülnek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 10 hónapja ago #644

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
Lehet hogy rosszul emlékszem és nem másfélre van nyitva, de negyednél biztos, hogy több, mert abban maradtunk, hogy ha sötét a gyertya, akkor zárjak rajta negyedet (ha most negyed körül lenne, akkor ezzel fullra elzárnám).
Nagyon nem akarok belepiszkálni, szóval ha most zárok az LO-n 1/4 fordulatot, de a HI-t úgy hagyom ahogy van, akkor nem b@szom el nagyon...?
A túl dús beállítás egyébként képes ennyire megnövelni a fogyasztást? Életemben nem hittem volna, hogy a hetven kilómmal 6 litert fog megenni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 10 hónapja ago #645

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Miért vettél ilyen motort ha nem értesz hozzá?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 10 hónapja ago #646

  • tthomas
  • tthomas profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 4
  • Karma: 0
Én 6 literrel 2 egész órát repülök, pedig a start súlyom 90 Kg fölött van. Stabil 1,5m/s emeléssel. Ja és soha nem tekergettem, ill. egyszer, mikor megvettem.

Szerintem vidd el egy oktatóhoz, aki segít beállítani, hidd el ha csak ennyi a probléma, nem lesz vele több gondod. :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 10 hónapja ago #647

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Szia Roland,
a kiscsavaron csak annyit szokás állítani, hogy épp csak megmozduljon, a negyed valami brutál agresszív beavatkozás. :))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 10 hónapja ago #648

  • Roland
  • Roland profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 19
  • Karma: 0
nigger: hogy hülyeségeket kérdezhessek a fórumon és neked legyen mire hülyeséget reagálnod :-)

tthomas: igen, évekig nekem is ebben a kényelemben volt részem, amiről írsz, de most egyszer csak ennek vége szakadt. :-) Oktató állította be, azzal a záró gondolattal, hogy majd lehet, hogy zárni kell az LO-n. Ha nem muszály, akkor nem rohangálnék ismét hozzá, vagy más szakértőhöz (értsük ezalatt azt: olyan, akinek már van ebben tapasztalata), hanem próbálok némi infót szerezni, hogy mégis, mennyit zárjak azon a qrva csavaron és ha zárok, akkor hozzá kell-e nyúlni a HI-hez, vagy sem :-)

Rasta: köszi, akkor nem tekerek 1/4-et, hanem majd valamivel kevesebbet.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 10 hónapja ago #680

  • mike66
  • mike66 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 5
  • Karma: 0
Sziasztok ! Walbro 32 karbiba keresek membránt, Solo 210-en van. Tud valaki segiteni ?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 10 hónapja ago #683

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Halász Ferenc 06309413999 Tavaly tőle vettem.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 9 hónapja ago #688

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Sziasztok!
Meg szeretnék osztani veletek egy tapasztalatot ami számos SOLO 210-es tulajdonost izgatott és talán érint is. Korábban amikor még SOLO-m is volt kérdezték, hogy teszek-e bele, vagy ajánlom-e a Metabond elnevezésű csodaszett a a motorba. Akkor is azt javasoltam, hogy új motorba semmiképp, esetlen nagyon régi motorba, abban is csak óvatosan. A napokban kezembe került egy SOLO főtengely, hajtókarral. A motorba ezt a csodaszert töltötték és rendszeren ezzel járatták. A motor főtengelye és csapágyai, valamint a hajtókar tönkrement.Gyakorlatilag mint ha csiszolópor lett volna benne.Tehát a saját véleményemet kijavítva azt javaslom ne tegyetek bele ilyen segédanyagot.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 9 hónapja ago #691

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Ezzel az a baj h semmi bizonyite
k. Mas is lehetett az oka.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 9 hónapja ago #692

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Ja, igazad van. Akár a napfolt vagy az ufók is lehettek. Majd megkérdem Fox Murderer-t,hogy az igazság oda át van e még?
A hozzászólásoddal meg az, hogy talán ha csendben maradsz bölcsebb maradsz.
Ha nem vagy ott nem látod nem tapasztalod, ne fikázd !
Comprende amigo ?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 9 hónapja ago #693

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Ez milyen forumozo stilus? Nem bölcs, az tuti. Felre ertessz. Nem ismersz. De nem baj. Akkor sem hiszem el. Lehetett mastol is a hiba. Sajatod volt a motor?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 9 hónapja ago #694

  • pappartur
  • pappartur profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 78
  • Karma: 0
Gábor! Ez kicsit erős volt nem gondolod????
Rasta picivel régebb óta van ebben a körben mint te egyáltalán kitaláltad ,hogy hátimotorznál........
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 9 hónapja ago #695

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Nem gondolom,hogy erős volt.A fórum azért van,hogy megosszuk tapasztalatainkat azért,hogy más ne essen abba a hibába vagy okuljon belőle.Az a szakmai tapasztalat itt,hogy valaki előbb kezdett el hátimotorozni,vagy előbb van itt a fórumon és írt hozzászólásokat?
Van annyi szakmai tapasztalatom egy motor szétszerelésében(nem kicsi),hogy meg tudjam állapítani egy hiba okát. Persze mástól is történhet ilyen szétkopás, elsősorban attól ha homokot öntenek még bele vagy valami rendesen koptató anyagot. Nyilván nem írom ide ha más oka van, vagy azt az okot írom ide.Persze vannak ilyen csodaszerek amik a kezdeti folyadékfilm felúszása előtt hivatott egy kezdeti gördülő ellenállás könnyítést hivatott alkalmazni azzal, hogy a teflon (más csodaszerben rész, bronz...stb.) szemcsék egyfajta görgőt képeznek a csap és a persely között. Csak,hogy a folyadék felfutás rájuk is vonatkozik ezekre az un. apró görgőkre.Igy a kezdeti súrlódás nagyobb felületet és hőtermelést okoz a súrlódás miatt és bizony kopást is.Persze utána már könnyebb a járása és tényleg könnyíti, de akkor amikor a folyadék hivatott(esetünkben ugye a keverék olaja ami akkor jut oda amikor a keverék is mert ne gondoljuk hogy a besűrűsödött olaj ami ott marad az jobban ken) a kenés és felfutási filmet létrehozni addig van súrlódás fém a fém illetve fém a teflon (vagy ha akarod a homok) között. Nem véletlen,hogy nagyobb hőtermeléssel jár egy ilyen szer alkalmazása és csak jó hőelvezetés esetén hatásos. Nálunk ez nincs. A SOLO nem a legjobb hőelevetezéséről híres de a legtöbb hátimotor sem. Kihelyezett, felnyomott fordulat és teljesítmény esetén erről nem igazán beszélhetünk.Számos négyütemű motornál tapasztalt ez a hatás ennek alkalmazása során.Persze nem bizonyított csak látjuk.Nem kell hinni abban amit ide írok.Nem kell betartani azt amit ide írok. Mindenkinek saját döntése,hogy az amit itt olvas alkalmazza vagy nem? Engem sértesz meg,hogy kétségbe vonod azt amit írok annak valóság tartalmát és ne is kérhessem ezt ki magamnak?Kétségbe vonni úgy,hogy nem tudod mit láttam vagy tapasztaltam,már megbocsáss.... Nem más tapasztalatát vonom kétségbe, hanem azt,hogy az enyém kétségbe vonták.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 9 hónapja ago #696

  • pappartur
  • pappartur profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 78
  • Karma: 0
Gábor! Nem a tapasztalat vagy a szakmai hozáértés az csak egy plusz...hanem a stílus.......
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 9 hónapja ago #697

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
...mint ahogy azt én sem vettem jó néven.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 9 hónapja ago #698

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
És az hogy mióta repül valaki azzal mit akartok bebizonyitani? :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 5 hónapja ago #801

  • bőregér
  • bőregér profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 16
  • Karma: 0
Sziasztok ! A bordásszíjat szeretném kicserélni a sosomon , de nem akarom vaktában szétborítani . Ha van valami kis műhelytitok ezzel kapcsolatban és megostanátok velem azt megköszönném !
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 5 hónapja ago #802

  • Herbali
  • Herbali profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 70
  • Karma: 0
A távtartó alu csövek visszahelyezésénél figyelj arra, hogy mindegyik oda kerüljön vissza ahol volt! Mert nem egyforma a hosszuk. Pár miliéter külömbség van köztük. Javaslom, hogy jelöld meg őket mielőtt szétszeded!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 4 hónapja ago #814

  • benkő
  • benkő profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 13
  • Karma: 0
Lehet a röpsúlyos kuplung miatt nincs lendítő tömeg ( a légcsavar lenne az ) és nehezen indul e miatt...az enyém nem ennyire érzéken, nincs röpsúlyos de mindegyiknek más a lelke, máshogy kell indítani. Van itt 4 Solo de mind különböző. Pedig Walbrós mindegyik. üdv
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 4 hónapja ago #815

  • Irvine
  • Irvine profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 40
  • Karma: 0
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy mi a gyári ajánlás az olaj teljesítményszintjére vonatkozólag?
illetve fél vagy teljesen szintetikusat ajánl a gyár.

Ki milyen keveréket használ, 1:40 1:45 1:50?
Olyantól várnék választ aki huzamosabb idő után le is szerelte a hengerfejet és megnézte a dugattyú állapotát illetve a kokszosodás mértékét.

Már több információba is belefutottam ezért kérdezném, hogy mi a maximálisan megengedett hengerfej hőmérséklet?

Köszönöm!

Üdv: Irvine
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 4 hónapja ago #816

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Szia,

API TC elég, a Rotax is azt írja elő, félszintetikus is és szintetikus is megfelelő. Innentől kezdve jön az hogy melyik kokszol kevésbé. Én legkevésbé kokszolósnak az általam próbáltak közül Castrol Power 1 Racing 2T vált be, de sok féle jó olaj létezik. De ez csak egy dolog, mert a Solo-t 50 óránként kokszolni kell, mert berakódik. A Parapower 1:50-et ír, de mindegy hogy 1:30 vagy 50 mert csak kokszosodni fog jobban vagy kevésbé. A megszorulást a benzin/levegő keverék szegénysége okozza és erősen befolyásolja a legnagyobb hengerfej hőt is.
Solonál max 200 Fok Celsius az előírás.
Én Simonini mini2+-be 1:50 Power 1 Racing 2 T-t teszek, 50-100 óra után ronggyal tudtam letörölni vagy finoman kaparva kooksztalanítani a dugattyú tetőt. A hengerfej hőm utazóban 155-160 fok, emelkedőben kicsit több. Tandemben 200 fok is lehet.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 4 hónapja ago #817

  • Irvine
  • Irvine profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 40
  • Karma: 0
Rasta!

Köszönöm az információkat!
Lehet ismered de ezen a lengyel oldalon próbáltam informálódni, bár a google fordító hagy némi kívánni valót maga után.
www.paramotor.com.pl/jaki-olej-do-napedu/

Itt a kipufogó átalakításról is lehet találni infót. :)

Olaj márkát direkt nem írtam kérdeztem, mert az sok mindenkinél "vallás" :D
Én 4T motorba már jó ideje csak Motult használok........
Castrollal egy bajom van, hogy hamisították, hamisítják..... ???
A Valvoline amit még használtam autóban, úgyhogy ez a két márka marad a porondon, illetve még egy a Mobil 1
A fentebb említett oldalon egy ember Motult 710-et használt és szétszedte a motort 450 óra után vannak képek mérések elég jó állapotban volt! :D
Ja igen van az oldalon olyan infó is hogy ki milyen márkát használ.

Üdv!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 4 hónapja ago #818

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 4 hónapja ago #819

  • Irvine
  • Irvine profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 40
  • Karma: 0
Egy gondom van csak az olaj választással, hogy mindegyik megfelel az elvárt teljesítmény szintnek és hogy melyiket válasszam? Ha ezt a márkát választanám.
Mert a szegényes leírás alapján sajnos ezt nem lehet eldönteni.
SynPower 2T
DuraBlend 2T
DuraBlend Scooter 2T
Competition Oil 2T

A Re-cord olajról nem tudok nyilatkozni mert sosem használtad, de te nyilván nem véletlenül használod.....
Egy biztos az ára meglepően olcsó!!!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 4 hónapja ago #820

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Én nem biznám a motoromat erre olcsó Re-cord olajra! Ilyenek szokták tönkrevágni a motorokat rendesen!Szerelők ezért élnek meg manapság..
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 4 hónapja ago #821

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Motul olaj az remek 2T be is.A másik pedig a Mobil1 ami verhetetlen motorolajba!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 4 hónapja ago #822

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
A Record olajat csomagoló gyár sárkányos tulajdonosát személyesen ismerem, ott és Kiskőrösön is zsugorszámra töltik a gépekbe, eddig nem hallottam kipucsító blokkokról. :)
Még csak 100 órát repültem velük, eddig semmi baj, de mentem már olcsó piros dobozos Castrollal ami nagyon kokszol és Agip scooterrel is, az is valami alap.
A Record csak csomagol, korábban Castrolt palackoztak, most egy másik márkás olajat, amugy a Castrol nem gyárt olajat, a céget úgy hívják aki gyártja hogy BP.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

SOLO 210 .Szerviz,alkatrész,stb. 5 éve 4 hónapja ago #823

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Igen, ezek is jó márkák.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldal elkészítésének ideje: 0.401 másodperc
Powered by Kunena Fórum