Üdv, Vendég
Felhasználóinév: Jelszó: Emlékezz rám

TÉMA: A ReTek-3 eredete

A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #436

  • sanko26
  • sanko26 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 31
  • Karma: 0
Senkit ne tévesszen meg, a ReTek elnevezés (elsősorban) nem a trájk állapotára és kialakítására vonatkozik, hanem a REpülő TEKnika= RETEK mozaik szóra. (Na jó. Talán némi irónia van benne.)

Nem vagyok egy fórumozós fazon, de a kíváncsiság és a bennem lévő - Kecel napsütötte lankáin érlelődött védett eredetű- fehérbor, arra késztet, hogy most írjak.

Sokat szívtam MZ trájkkal, de szó szerint felemelő érzés volt amikor felemelt a maga +0.5 variójával. Zárójelesen hozzáteszem nem biztos, hogy az MZ tehetett arról, hogy az én zsírszalonnán hízlalt 110 kilómat valamint a 75 kiló startsúlyú trikémet cipelve úgy érezte, minden egyes munkaütem egy újabb csapás a sorstól neki. Bár fixaideám, hogy az MZ-ből ki lehetne hozni 70-80 kilót, de kár a pénzt beleőlni, ha van és lehet venni.... most pergődobot kérek és mondom..... TRABANT.

De a történet sokkal korábban kezdődik. 2006-ban a siklóernyőzést Melján Jánosnál kezdtem, kinek Csirifiszkióra emlékeztető hajviselete már akkor sem keltett bennem bizodalmat felé. Hajviselete ma is ugyanaz, de már tudom, hogy az egyik legfelkészültebb és borzalmasan tapasztalt siklóernyős. (De a haja...na mindegy).
Akkoriban nem volt internetem és a Youtube-ot hallomásból sem ismertem (nem is biztos, hogy volt), viszont szerettem volna videókat nézni az ernyőzésről, amikor éppen nem ernyőzök. Jani adott egy CD-t, amin ernyős videó válogatás volt. Sokat nézegettem, s mivel már az elejétől a motoros ernyőzésben gondolkodtam, különösen azok tetszettek. Ezek közül is egy az nagyon. Arra vágytam, hogy én is átéljem ezt. Nem volt egy hosszú videó, de az érzés átjött: egy fickó szállt le egy trájkkal egy havasi tájon valahol Mo.-on. Egy másik fazon kamerával vette a földön és folyamatosan közelített, ahogy a trike leszállt. Az ernyő leborulása után a pilóta azt mondta: imádom!-vagy valami ilyesmi.
Ami tisztán megmaradt a videóból, hogy a felső, merev bekötéses trike jobb bekötésénél, a csővégi záródugóra egy smile volt rajzolva alkoholos filccel.

Az MZ eladása után,az árából, pont ugyanannyiért sikerült megvennem egy másik trikét. Valaha sárkányrepülőként szolgált, de valaki ppg trájká alakította. Eredetileg "A" keretes sárkánytrike volt Trabant motorral egyenesen Egerből. Lomos állapotban volt, de én láttam benne a fantáziát.
Mindent felújítottam a gyújtástól a futóműig. Az eredeti 10 literes üza kapacitást megnöveltem 35 literre, így a 7 literes óránkénti fogyasztás mellett is elegendő lehet a repidő. Kapott két túratáskát és egy szekunder gújtáskört. Így már nyugodtan indulok neki hosszabb útnak.

Viszont, miközben újítottam fel az eszközt, megpilantottam valamit, ami mindig ott volt a gondolataimban. A smile a jobb oldali tartón. Igaz megkopva már, de tisztán kivehetően ott mosolygott. Tudatosult bennem a felismerés, hogy ez AZ a trike. A karmáról, a sorsszerűségről hitt vagy nem hitt minden gondolatom beigazolódni látszott. Nem hittem el, hogy a tárgy, amit hat évvel ezelőtt az álom beteljesülésének eszközeként láttam, most itt áll előttem, az én tulajdonom és csak arra vár, hogy rendbeszedése után élvezetes percek tömkelegét adja nekem.

Azóta okozott nekem számtalan gyönyörű pillanatot, csekély mennyiségű karbantartás mellett. Úgy tűnik csakúgy elnyűhetetlen darab, mint azok a Trabant 601-esek, mint amiről apáink legendákat mesélnek. Lelke a jó karbi, jó gyújtás. Ennyi.

Számomra, akinek nincs pénze gyári motyót venni, aranyat ér ez az eszköz. Ráadásul pont az, amely összeforr az én siklóernyős tevékenységem kezdetével, legendássá vált számomra.

Amiért írok az pont ez. Mármint, hogy szeretném ennek a számomra legendás eszköznek az életútját feltérképezni. Így álljon itt néhány info, amit én tudok Róla:
-Ladánybenéről vettem
-a ladánybenei srác azt hiszem Balástyáról, vagy valahonnan a környékéről vette
-a Youtube-on van fenn egy videó, melyen szerintem ez a gép van ( ), amiből arra következtetek, hogy Auner Amadéjé volt előtte.

Szeretnék minél többet megtudni az eszközről, ki volt a tulaja sárkány korában, stb., ezért ha valakinek van bármiféle infója róla azt megköszönöm.

Hát ennyi lett volna. Szervusztok.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #437

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Aki tud róla az Amadé és Farkas Gabi, rátalálsz a fészbúkon. Trabi 601-el lehet 1 személyes trájkolni, Molzon motorral ketten is, csak az a baj ezekkel hogy már nagyon régiek, túl sokat álltak és már nincs hozzájuk gyári minőségű alkatrész, bár kétségtelenül olcsóbb mint 1 Rotax, én mondjuk már 4 ütemben fogok gondolkodni túratrájkban.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #443

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Szia Rasta bácsi!
Elképesztő hogy hozzászólás érkezett a fórumra! :)))
No de nem kötözködni jelentkeztem be, hanem mert felkeltette figyelmem a mondatod hogy négy ütemben gondolkozol. Eggyüttműködést javaslok!
Erre több okból is szükség lenne:
-a nyomatékos trike és áttételgyilkos motorok beépítési tapasztalata miatt
-a több alkatrészt olcsóbban legyártó esztergácsosok, meg lézerkaszabolók miatt
-a tervezés tökölés, szülési fájdalmak testvéries elosztása miatt
-a csordaszellem hajtóereje miatt
-kompatibilis tartalék motor (de ez már utópia, hab a nemlétező tortára)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #444

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
:D
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #445

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Motorkerékpár motorban gondolkodom. Vagy 1 személyre egy csodás kis Citroen Kacsa motor is jól muzsikálna, még akár direktben is.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #446

  • sanko26
  • sanko26 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 31
  • Karma: 0
Kacsa motorom pont van egy. Pontosabban kettő, de csak az egyik eladó. Vagy cserélném is valami értelmesre.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #447

  • sanko26
  • sanko26 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 31
  • Karma: 0
Egyébiránt a kacsa is nyilván elmegy direktben, de vétek benne hagyni a teljesítményt a motorban. A 2CV motornak sok változata volt evolúciója során, a 12 Le-től a 39 Le-ig, mely utóbbi már a Visa néven futó borzalomban dohogott. Amit adnék az eg 34 Le-s változat. Tehát teljesítményben a Rotax 377-esével egyezik, viszont nyomatékban a Rotax nyilván nem állhat egy rajtvonalhoz a 2CV-vel. Súlya kb 40 kiló mindenestől. Angliában nagy kultusa van, ezért a mai napig gyártanak hozzá mindent, még tuning cuccokat is poton pénzért, melyek segítségével könnyen 40+ Le-re lehet alakítani. De ez mind csak akkor jön ki belőle, ha áttételezve van.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #448

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Nem is gondoltam hogy egy autó motor ilyen könnyű lehet, de sajnos én úgy érzem, a tandem trike nem haragszik az 50 lóerőre.
Egyhengeres motorkerékpár motor vetődött fel elsőre. Van erről vélemény?
Más. Megkockáztatom a kijelentést, ez a nyomaték kérdés egy ernyőzésre használt motornál egy nagy faszság! Ugyan magyarázzátok már el, hogy a repedésbe számítana a nyomaték bármit is? A légcsavarhajtásnál a terhelés a fordulatszámmal arányos!
Ez nem gépkocsi, ahol gyorsíthatsz ugyanolyan erővel, különböző fordulatszámon, és olyan szempont sincs hogy jön az emelkedő, és ha nyomatékos a motorod, nem kell visszakapcsolnod.
Úgy érzem ebbe valahogy még nem gondolt bele senki, mert nagyon sokat hallom hogy hú de fasza nyomatéka van egy jó hátimotornak.
De ez marhaság! (vagy én vagyok hülye, de akkor könyörüljetek rajtam, és magyarázzátok el,mit gondolok rosszul)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #449

  • hgabor783
  • hgabor783 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 51
  • Karma: 0
Hi!

A nyomaték valóban f.szság. Egyetlen jelentősége van, mégpedig hogy a motor alapjáratról fel tudja tornászni a fordulatszámát a maximumra, miközben terheli a légcsavar. Ennyi nyomaték kell, se több se kevesebb. A többi a fordulatszámhoz tartozó teljesítmény.
A Yamaha XT 600 jó lehet alapnak. Viszonylag olcsó, és egyben megbízható is.
Az alkatrész utánpótlás sem egy utolsó szempont.

Jó építést mindenkinek!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #450

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Én csak azon töröm a fejem, pontosabban arról hallgatnék véleményt - ha lehet tapasztalaton alapulót - hogy egy ilyen egyhengeres, a baszott nagy dugójával,nem ráz-e szét egy pillanat alatt egy könnyű trike-ot?
Ha már ültél egy xt nyergében, meg egy szpídmotorában, érted a kérdést.
Ugyanakkor nem mindegy hogy hány hengerhez kell adott esetben alkatrészt venni....
És a súly, mint mindíg...
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #451

  • hgabor783
  • hgabor783 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 51
  • Karma: 0
Mindkettő féléhez volt már szerencsém. Az való igaz, hogy egy sor négyessel nem lehet se festéket felrázni, se betonelemeket gyártani. Az egyhengeresek kicsit gorombább járásúak, de pl az xt újabb típusaiban (tudomásom szerint) már van kiegyenlítő henger. Ha megfelelő gumibakokat használsz, akkor lényegesen csökkenthető a vibrálás. ezt még lehet kormány lökésgátlókkal csillapítani. (szerintem a légcsavar is sokat centirozna a motor járásán, mivel némi lendítőtömegként is funkcionálna.) Ez később arra is jó lehet, hogy az avatatlanabb szemek megkérdezzék, hogy az mi a f.sz ott a motor és a motortartó közt, ami úgy néz ki mint egy miniatűr lengéscsillapító.
Egy biztos, ha bevállalod a többletsúlyt egy soros motornál, az lehet hogy kevesebb gondot okoz, mint egy könnyebb, de ugrálósabb engine.
Ami miatt mégis az egyhengeres mellett döntenék, az a rövid motormélység. Egy soros motor nagyon hátranyúlna. Persze jöhet a kérdés: kéthengeres nem létezik. Válasz DEEE!

Röviden ennyi.
Remélem hasznos dolgokról regéltem?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #452

  • hgabor783
  • hgabor783 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 51
  • Karma: 0
Bocs nem kiegyenlítő henger, hanem tengely.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #453

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Persze, ezek hasznos infók, csak már ismertek....
Tőled inkább arra lennék kíváncsi, mivel láthatóan jobban oldottad meg a motortartó rögzítését a vázhoz, mint az a szerencsétlen, aki a függőleges aluprofilt terhelte vele olyan mértékben hogy az még a rotaxtól is eltört, egy idő után. Szóval hogy elképzelhetőnek tartod az alapkoncepciódhoz rögzítést, vagy eleve erősebb alapokban kell gondolkodni, hiszen ez a könnyű trike elsősorban hátimotorokhoz épült.
Ami amúgy szerintem halott ötlet tandem szempontból, de ezt jól mutatja hogy szinte mindenki a rotaxnál köt ki....
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #454

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Rasta bácsi, van neked olyan rádiód, amit az általad szerelt, és árult interkomhoz sikeresen csatlakoztatva használhatnék? Olyan szomorúan árválkodik az az adásgomb a fejhallgatómon, és a mostani rádiót hiába dugtam rá, mert sajnos nem értek annak az eldöntéséhez hogy a rádiót nem lehet rádugni semmilyen interkomra, vagy csak egymást nem szereti a két típus.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #455

  • hgabor783
  • hgabor783 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 51
  • Karma: 0
Egy ugrálósabb, nehezebb, és nagyobb teljesítményű motornál, mindenképpen erősebb motortartót készítenék. Akkor már nem kellene ragaszkodni a könnyű alu-hoz.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #456

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
off!
Erről a rádióról meg a katonaság jut eszembe, ahol rádiós kocsit vezettem, és két hülye haver meg azzal játszott hogy egymással idétlenkedtek:
Akció indul...találkozási pont 40 másodperc... meg minden faszság, ami eszükbe jutot.
Nem tudom meddíg ökörködtek, de azt tudom hogy 1%-on elvitt az az adó 50 km-re, ezek meg körbelőtték vele a földet, úgyhogy nemsokára megjelent egy lilafejű tiszt hogy azonnal hagyják ezt abba :))))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #457

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Ahogy a szavaidból kiveszem, meg ahogy nekem is gyanús, ez a motor nem lesz felszerelhető - egy másik motortartóval - a trike-omra, hanem egy teljesen új szerkezetben kéne gondolkodnom?
A másik ami kompromisszumra kényszeríthet hogy emlékszem, egy fele akkora köbcentis hátimotor, negyedét sem bizsergette a hátam a rezonanciájával, és végülis a rotax is elfér, a maga két hengerével, bár tudom hogy könnyű. Szóval ebből a szempontból is az egy hengeres a nyerő? Pontosabban, ezzel együtt is?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #458

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Ne épitsetek! Nem fog repülni! Vegyetek kéészen! az a tuti!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #459

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Szia, hozdd el,megnézem! Enyémben 2 mikrofon és 4 hangszoró van.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #460

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
Magamnak egy Rotax 508-at tennék a 377 után.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #467

  • hgabor783
  • hgabor783 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 51
  • Karma: 0
NYOMATÉK!

Egy gondolat még, a nyomatékkal kapcsolatban.
Abban az egy esetben van jelentősége, ha állítható a légcsavar állásszöge, és az adott motor pl. gondolok egy BMW 1200 ra ami lehet, hogy a legnagyobb nyomatékát, és teljesítményét leadja kb 3-5000 fordulaton, akkor azt fölösleges elengedni 6500 ig, mert százalékosan nem számíthatunk nagyobb csodára, max hamarabbi motorkifingatásra.

Viszont a mi kis háti szecskavágóinknál ez nem gyakorolható alkalmazás, mivel ezek végfordulaton is igen gyengécskék.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

A ReTek-3 eredete 6 éve 4 hónapja ago #468

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
A gondolatok mindíg gondolatokat szülnek...
A légellenállás négyzetesen nő, a motor teljesítmény meg nem. Szerintem nincs a földön olyan motor karakterissztika, ahol ez a két görbe több ponton metszené egymást, és ez az egy pont vagy a teljesítmény mximumnál van, vagy csökken az elérhető tolóerő a maximumhoz képest. Ez jelentheti azt hogy utazón esetleg kevesebbet pörög a motor,de végre is kevesebbet tud, de itt még mindíg a teljesítmény görbét kell alapul venni,és kizárólag ez alapján tervezhetsz légcsavart.
Persze nyilván a nyomatékból, és a fordulatszámból is adódik a teljesítmény, ezért számolhatsz ez alapján is, de ez nem azt jelenti hogy létezik olyan nyomatékgörbe a világon, ami bármit is befolyásolna ezen.
Hogy az a motor hol adja le a max nyomatékát, az hukk mindegy, te tetszőleges légcsavart rátehetsz a mocira, ha túl nagy, értelemszerűen ugyanúgy kisebb lesz a max tolóerő, mintha túl kics lenne, csak nem pörög annyit a motor.
Mindezt józan paraszti ész alapján mondom, ha nem így lenne a valóságban, akkor valami hiányzik a tudásomból...valami fizika :)
Úgy szeretek tapasztaltabb emberekkel vitatkozni, mert innen szép a győzelem :)))))
Ha meg nincs igazam, csak tanulhatok!
Mindenképp csak jól járhatok :)
....leszámítva egy masszív sértődést.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldal elkészítésének ideje: 0.313 másodperc
Powered by Kunena Fórum