Üdv, Vendég
Felhasználóinév: Jelszó: Emlékezz rám

TÉMA: ppg

ppg 5 éve 1 hónapja ago #1003

  • paranoid
  • paranoid profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 22
  • Karma: 0
Sziasztok.Azt szeretném kérdezni tőletek (minden ppg-és)ki mennyit tud repülni egy évben,elsősorban figyelembe véve a lakóhely adottságait.Mekkora szélben repültök még,honnan száltok fel,egyedül v.társal.stb.köszi.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 5 éve 1 hónapja ago #1008

  • rasta
  • rasta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 193
  • Karma: 0
60 ora evente. Max 20km-es szelben. Otthonrol udvarbol es a kozeli mezorol tolom. A 60 ora egyebkent joval atlag feletti ido.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 5 éve 1 hónapja ago #1011

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Márciusban kb. négy óra. Lakhelyemtől 4km-re, mezőgazdasági területről. Idáig egyedül,most alakult egy kis társaság.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 5 éve 1 hónapja ago #1013

  • paranoid
  • paranoid profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 22
  • Karma: 0
Vas megyében 60 óra csoda lenne,vagy a munkahely felejthető.Van talán 3-4 emberkének motorja de csak disznek nehogy kopjon.Talán egyszer lesz egy csapat,de lehet hogy akkor már két mankóval startolok.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 5 éve 1 hónapja ago #1018

szia BRIGI azert irok mert szeretnem megerdeklodni hogy VAS megyeben hol repulsz? en SARVAR kornyeken egyedul. ha ezen e kornyeken vagy talan sikerulhetne talalkoznunk es kozos repulesek is lehetnenek.Egyedul unalmas azert. Udv d janos
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 5 éve 1 hónapja ago #1019

  • paranoid
  • paranoid profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 22
  • Karma: 0
Szia János ird meg légyszives a tel.számodat.üdv.H.Péter
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 5 éve 1 hónapja ago #1020

  • hgabor783
  • hgabor783 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 51
  • Karma: 0
Szia. Nekunk baromi nagy mazlink van. Osszealt egy jo emberekbol allo tarsasag. A szemet kiszelektalodik. Van egy 5 szemelyes kemenymag es meg nehany emberke akik lehetoleg jonnek velunk amikor csak tehetik. Alltalaban a turaink csaladi programok. Bogracsozassal satorozassal no meg sorozessel egybekotve. Kedvelt utvonalaink pl. Sajovolgye-szlovakia. Tiszato es kornyeke. Nagyon szep az ipoly volgye is. Alltalaban visszuk a trajkot is igy a "civilek" sem maradnak ki a mokabol. Hogy hany orat repulunk egy evben azt igazan meg sem tudnank mondani. Inkabb a minosegerol tudnank regelni. 10 evvel ezelott nem voltam megtalalhato a foldon. ha csak tehettem csungtem az ernyo alatt. Volt hogy egy evben osszejott 80-100 repult ora. Ma mar ez nem igaz. Ha keveset repulsz keves a rutin ha sokat akkor hamar kiegsz. :( A repcsim mar nem vettem elo vagy ket hete. roviden ennyi.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 5 éve 1 hónapja ago #1021

  • paranoid
  • paranoid profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 22
  • Karma: 0
Maximálisan egyetértek veled ez igy szép .Jó társaság hozzá szép repülések a sört én is szeretem de csak utána.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 5 éve 1 hónapja ago #1022

Szia Peter!

MInt mar irtam Sarvar kornyeken repulgetek egyedul es ez nem olyan jo mintha tobben uznenk.Kerted a telszamom: 20-9510479. Ha tudsz hivj fel es megbeszeljuk a repuleseket.
Udv D Janos
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 5 éve 1 hónapja ago #1023

  • BLajos
  • BLajos profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 2
  • Karma: 0
Szia Brigi!
Tapasztalatból tudom, hogy évente az átlag 30-40 óra között mozog. Ez nagymértékben függ az időjárástól, de a 30 az biztos. Egyébként mi Hajdú-Bihariak vagyunk, de repültünk már Ikerváron és a Somlónál is. Tavaly például a Somlói repüléskor Sárvár irányában láttunk is egy siklóernyőst, de nem tudtuk vele felvenni a kapcsolatot. A fiam Szombathelyen szolgál, úgyhogy ha legközelebb megyünk látogatóba, talán még repülhetünk is együtt. Mi a rádión egyedi sávot használunk, mert a szokványosak zajosak és túl sokan használják, de ha megadod a Te frekvenciád, ottjártunkban megpróbálunk elérni.
Legyen szép napod, jó leszállást!
üdv.: Lajos
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1129

  • beta
  • beta profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 2
  • Karma: 0
Sziasztok. Miskolci vagyok, zömmel ott repülök hátimotorral, de a nyáron több időt a Balatonnál fogok eltölteni. Tudtok-e Balatonederics-Nemesvita környékén alkalmas hátimotoros starthelyet?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1134

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Ti milyen rádiót használtok motorozáshoz ? PMR,t vagy valmi j mást?M
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1135

  • benkő
  • benkő profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 13
  • Karma: 0
wuxun 20e, baofeng 10e, kínai, amatőr sávos tiszta hang akár 40km-re is meg van pmr is rengeteg fajta aminek mindig baja van, A lényeg a jó sisakos fejhallgató- mikrofon cucc mert zajban nem tudsz máshogy kommunikálni. A gyalogernyőnél nem ez a helyzet !!! Ott lehet dumálni a sima rádióval a kézben is repülés közben. üdv
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1136

  • SzZsolt
  • SzZsolt profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 45
  • Karma: 1
Köszi az infót Benkő!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1137

  • Herbali
  • Herbali profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 70
  • Karma: 0
Sziasztok
A sisakomban tönkrement a mikrofon kapszula. Tud valaki ajánlani egy jól használható bevált típust helyette?!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1138

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Hali. Ezekre a kérdésekre egy vicc jut eszembe:
A kapitány leszól a gépházba:
- Mennyi ?
Gépház:
- 30 ! .....
- Mi harminc ? ....
- Hát mi mennyi ?
:-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1139

  • horn
  • horn profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 10
  • Karma: 0
Van valakinek tapasztalata transzparens vontatásával?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1140

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Van. :-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1141

  • horn
  • horn profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 10
  • Karma: 0
Én így probáltam,de nem az igazi.Fekszállás után engedtem le a zászlót.....-túl korulményes. Létezik ennek egyszerubb módja is?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1142

  • horn
  • horn profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 10
  • Karma: 0
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1143

  • Herbali
  • Herbali profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 70
  • Karma: 0
Fritzg most csalódtam benned :)
Eddig minden kérdésnek szakértője voltál. Pont ez a kis mikrofonos kérdés fog ki rajtad :D
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1144

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
horn beküldte:
Én így probáltam,de nem az igazi.Fekszállás után engedtem le a zászlót.....-túl korulményes. Létezik ennek egyszerubb módja is?

Ez az egyszerűbb.Szerintem legtöbben így csináljuk a kisméretű zászlóval. Nagyobbnál ennél azért bonyolultabb.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1145

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Herbali beküldte:
Fritzg most csalódtam benned :)
Eddig minden kérdésnek szakértője voltál. Pont ez a kis mikrofonos kérdés fog ki rajtad :D

Nem baj. Majd kihevered. Jön majd egy másik, engem meg elfelejtesz. Ne sirass, legyünk azért barátok. :-)

Többet tudnék hozzászólni ha tennél némi konkrétumot is a mondandódba, mondjuk, milyen típus volt a régi? Vagy milyen rádióra volt rakva, vagy...stb. Mert ugye ismeret hiányában sem a jobbat sem a rosszabbat nem lehet megmondani.
De ha nagyon akarod: Nekem nagyon bejött az ami a telefonomban van, az nagyon király.
Másra nem is használom. :-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 11 hónapja ago #1146

  • horn
  • horn profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 10
  • Karma: 0
és amit hosszu zsinóron huznak,az miert nem forog ,mitol all fuggolegesen? Ott is súly van az alján?

---ez a hengeres jobban tetszik
-http://www.youtube.com/watch?v=EPNpaYzGySE
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 10 hónapja ago #1147

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Igen, egy súly tatja függőlegesben. Ha megnézed ezt a hengereset is itt is egy súly van ami pozícióban tartja a hengert. Ebben a formájában ami a videón van nem ismereek itthon olyat aki így csinálná. A megszokott, hogy műanyag csövön átfűzött zsinór végén súly. A súly a transzparens hosszától,szélességétől függ. Ha hosszú a szöveg akkor a hordozó anyagát porózusabb anyagból kell csinálni (tüll, szita vagy ilyesmi),hogy az ellenállása kisebb legyen. Persze szempont, hogy egyik oldalról vagy mindkét oldalról lehessen-e olvasni. Egy pontban összefutó vontatási ponttal még nem tudom, hogy csinált-e még valaki ilyen transzparenset. A hosszúnál az a gond, hogy felvenni vagy így ahogy a videón látod lehet, vagy kibomló csomagként de az hagy némi kívánnivalót és a bomlás a légcsavarra veszélyes.A leeresztésre én ezt alkalmaztam, igaz 0,6x5 méteres egyoldalas volt a transzparens.Összehajtottam, amikor magam alá dobtam a zsinór feszítésével kinyitotta és a levegő hatására terült. Figyelni kell, a megnövekedő ellenállásra,hogy az ernyő ne előzzön meg (nyíláskor emeled a tolóerőt) és kellő távolságban legyen alattad, (2-2,5 méter de ez a transzparens hosszától függ) hogy amikor kibomlik ne lebegjen be a légcsavarba.Leszállás előtt egyszerű csörlős kioldóféle módon ledobtam a leszálló területre.Hosszabb szövegnél másik megoldás, hogy a betűket teszik csak két zsinór közé, de ebben a megoldásban az előbb leírt módon való kiterítés nem oldható meg, mert a szöveg összeakadt és egyből le kellett dobni, ne okozzon gondot. A földről való felvételt pedig nem kockáztattuk meg(mint a videón amit belinkeltél), mert ha leakad könnyen megránt hátra és az gond. Szakadó elemmel is elég nagy rántást csinál, míg elszakad és kis magasságban nem egészséges egy megtorpanó motor az ernyő alatt.Na ennyit erről.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 10 hónapja ago #1148

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Ez a csöves megoldás. Valahogy így csináltam:

Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 10 hónapja ago #1149

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
...még egy trükk a leoldás utánra. Ha beteszel a zászló, transzparens és közéd egy kisebb fékernyőt vontatáskor mint egy zsinór funkcionál, amikor leoldod kinyílik és zuhanás közben is kiterülve, olvashatóan zuhan a transzparens vagy zászló. Persze olyan terület felett kell elengedni ahol nem csap le senkit. Ha nem a csöves megoldást alkalmazod (jobb mert kifeszítve tartja a szöveget) nem kell mást tenned csak rátekerned az összehajtott zászlóra a zsinórt, némi ejtő hosszot hagyva a saját zsinórjával oldó hurkot képezve. Befeszül, kifűződik, nyitja a zászlót és terül.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 10 hónapja ago #1150

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Közben megtaláltam azt a videót ami egy nem csöves vontatásnál a dobást mutatja meg egy zászló esetében.
Sajna nekem nincs videóm, akkor még nem igazán vettük ezeket fel. De legközelebb ha húzok, felveszem. (most már van szuper kamerám :-)

Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 10 hónapja ago #1151

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
...és itt van egy felvétel amire mi egyáltalán nem is gondoltunk. De nagyon elegáns megoldás a vontatmány felvételére.

Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 10 hónapja ago #1152

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
Meg nehany dolgot vegyetek figyelembe: amikor huztunk ilyen hirdetast sulynak nem betonkockat, vasnehezeket vagy kovet hasznaltunk hanem szaraz homokkal, vagy vizzel teli zsakot, zacskot, legrosszabb esetben petpalackot. Emberek felett nem vontattunk, es ha a leakadas veszelye fenn allt szakado betetet alkalmaztunk es egy biztonsagi zsinort ami leszakadaskor nyitotta a suly zsakjat es meg leeses elott szet engedte szorodni tartalmat. Igy is a csoves megoldas egy potencialis veszelyforraskent megmarad leesesekor. Turbulens idoben a motorra es rad is veszelyt jelent a vontatmany, tehat ne minden aron huzd ha nem jo az ido es ha kell meg tudj tole szabadulni egy leoldoval vagy valamivel, vigyazzva masra is.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 10 hónapja ago #1156

  • Laci53
  • Laci53 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 2
  • Karma: 0
Sziasztok!

Ismerkedem a fórummal. Segítséget szeretnék kérni.

Solo 210. Nincs szikra új gyertyával, leállító és pipa kiiktatásával sem. Kimérve, gyújtás kábeltől - test kábelig nem vezet, nincs áramkör.
Hol tudok alkatrészt vásárolni?

Köszi, laci
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 10 hónapja ago #1159

  • Zimi
  • Zimi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 11
  • Karma: 0
Amíg nem motoroztam, 20-30 óra évente. Tavaly a PPG elkezdése miatt 35 óra jött össze, idén láblógatva (nanáhogy) meglesz az 50 óra, bár ha tartom az iramot, összejöhet az 55-60 óra is.
Ez megcsinálható motor nélkül is. Van haver, aki gyalogernyőzve is teljesít ennyit, ő hetente tol minimum egy órás időtartamot, de hétvégente rengeteget furikázik az országban, hogy a legbiztosabb starthelyre mehessen, és nem repül távot, csak a hegy tövében marad, a biztos emelésben.
Én motorral azért körberepülöm a szomszédos falvakat. Számomra így jobban élvezhető a repülés.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 9 hónapja ago #1170

  • Supairman
  • Supairman profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 0
Sziasztok !
Balatonalmádiba készülök tud ott valaki normális felszállót, hogy ne kelljen sokat keresgélni ?
Köszönöm
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 8 hónapja ago #1191

  • fritzg
  • fritzg profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 172
  • Karma: 5
A transzparens és egyéb vontatásra egy részletes leírás:

www.southwestairsports.com/Streamers/streamer.htm
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 5 hónapja ago #1264

  • vctor
  • vctor profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 4
  • Karma: 0
pest és komarom megye 3-5 fos tarsasaggal - en kulfolddel egyutt evi ca.100h-at max.20-25kmh-as szelben.

Ha vkit erdekel 2015marc elso heti gorog ppg-s pihenes akar kis csaladdal, jelezze. Kassandra felszigeten thessalonikitol 60km-re fullos partkozeli hazban meg van egy szabad szobank szemelyenkent 4.9e.ft/ej onkoltsegert. 20-9444900, vctor¤freemail.hu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 4 hónapja ago #1273

  • sanko26
  • sanko26 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 31
  • Karma: 0
Sziasztok!

Valaki tudja-e a linkjét vagy emlékszik-e arra a videóra,amit még valaki a régi pg.c2-n linkelt? A videón egy ppg trike van, az ernyőt valami T alakú rúd már a levegőben tartja felszállás előtt.

Köszi
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 4 hónapja ago #1274

  • sanko26
  • sanko26 profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 31
  • Karma: 0
Ez minden. Na ne má'! Erőltessétek meg kicsit magatokat. Bárhogy próbálom keresni a google-ban nem adja be.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

ppg 4 éve 4 hónapja ago #1275

sziasztok. olyan valakit keresnék mátészalka közelében aki hátimotorozik.. kis segitségre lenne szükségem a tanulásához.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldal elkészítésének ideje: 0.355 másodperc
Powered by Kunena Fórum