Üdv, Vendég
Felhasználóinév: Jelszó: Emlékezz rám
  • Oldal:
  • 1
  • 2

TÉMA: hogyan tovább HATÓSÁG

hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #74

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Én Siriusos vagyok,ami a HFFA alá tartozó klub.
Azért választottam ezt a csapatot mert a legegyszerűbben,könnyen,reális áron intézhettem a jogosításaimat,elégedett voltam.
Aztán jött a pilótatalálkozó,ahol a légügyi hatóság embere felvilágosított,az ernyőim,és a motorom papírjait nem fogadja el a hatóság,mert a HFFA nem rendelkezik érvényes jogosítással hogy műszakiztathasson!
Túl azon hogy mi alapján lesz egy szakembergárdából egyszercsak jogosítás nélküli,felmerül a kérdés,hogyan tovább?
Mi várható a jövőben?
Ki az akitől felelős választ kaphatok,és ki az aki nem fogja félrevezetni a hozzá forduló pilótát,és egyáltalán hogy történhet ilyesmi?
Pillanatnyilag gyakorlati jelentőssége is van az ügynek,ugyanis van ahol nem csőrölhetnek fel,mivel érvénytelen papírokkal ezt nem teszik.
No,azt hiszem ez kellően nagy darázsfészek,amibe belenyúltam,várom a reakciókat.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #77

  • Sirius
  • Sirius profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 14
  • Karma: 0
Mkssz-ben vagy regisztralva, mint minden motoros ernyos a klubban.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #78

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Nézd el nekem,pillanatnyi kusza tájékozottságomat,de ez azt jelenti,amit írtál hogy a motorom papírját elfogadja a hatóság,csak az ernyőm műszakiját nem?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #79

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Sajnos egyelőre minden téren káosz van. A sárkányosoknál, a botkormányosoknál is.
Kiképzési tematika is lebeg. Hogy miért kell hierarchikus NLH-MRSZ-MKSSZ-és klub lefelé még lépcsőket járni a bürokrácia útvesztőiben ezt nem tudom. Azt sem tudom minek az MRSZ vagy az MKSSZ. Mi a francért nem lehet egy rohadt magyarországi UL szövetség amiben mind a négy ág benne van és normális módon leszervezi saját magát és együtt tárgyal a légüggyel.
Normális országokban ez úgy megy hogy 70 és 120 kg, és 450 kg alatti repülésre alkalmas "IZÉ" kategória van és jóesetben egyikre sem kell semmi papír. A tag tartsa be a lékiközlekedés szabályait és egyedül vagy nem fizető barátnővel úgy töri magát és a gépet ahogy akarja.
Itt ez kezd agyrém kategória lenni
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #80

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
A siklóernyősöknél létezik mód a legalitásra,de sajnos nem ment érzelem és zökkenőmentesen,amikor gyakorlatilag két pártra szakadt a nép.
Ez érthető,de az már több mint kínos,ha 30000 ft befizetése után a hatóság kijelenti hogy aki beszedte tőled a pénzt,annak nincs érvényes jogosítása.
Közben a szakmai háttér nem tűnik el persze,de valahol a láncolatban,mégiscsak ott van egy tisztességtelen láncszem,ami végül,konkrétan nekem anyagi kárt is okoz.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #81

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Ezért kár volt 30ezret fizetned.Itt azt kellene hogy ne fizesse be senki a dijakat.Majd megtanulják hogy szerveznek normális legális szervezeteket.Most per pill ha nem fizeted a többi pilóta befizeti és akkor a kutyát nem érdekli.De ha azt nézzük hogy ha elég sokan nem fizetnek majd fent vakarják a fejüket hogy hát nem jó ez igy utólag már nem tudsz reklamálni.Én részemröl majd akkor fizetek ha majd a tisztelt szervezetek majd a pilóták érdekeit nézik addig pénzt nem fognak látni.Nekem a szórakozásuk alatt meg kell dolgoznom érte nem is kicsit mai világunkban.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #82

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Nincs ma Magyarországon áttekinthető UL törvény. A hatóság mindent le akar szabályozni- sajnos azért mert az elmúlt időszakban - sok lazaság - mellesleg baleset történt. Nem mellesleg néhány főnök hajbakapott egymással és képtelenek voltak házon belül egy tisztességes megoldással előállni. Mindenütt a világon az UL önszerveződéssel működik és a légügyet csak akkor látja az ember ha valami iszonyat nagy gáz van. Olyan hogy helikopterrel jönnek ellenőrizgetni egyszerűen nem létezik.
Év elején nem volt pl jóváhagyott képzési tematika ULA2-re 2 hónapja lett ami gyakorlatilag a szakszós PPL. Ez egy röhej - több szempontból. Tipusátképzés 6 óra pl. Oktatói tematika a mai napig nincs. ULA1 sárkányok amik évekig repkedtek állnak mert tipusalkalmatlanok - állítólag. UL-ekbe csak "tipusalkalmas" motort lehet szerelni ami szintén nevetséges amikor az UL pont attól UL hogy bármilyen (megfelelő súly stb) motort bele lehet szerelni. UL-t építeni akárcsak KIT-ből is csak a olyan építhet akinek legalább doktori fokozata van repülőgépmérnökségből.
Sajnos az irány az az hogy ha jövőre ugrassz egyet esernyővel a kezedben akkor be kell jelentened a repülési útvonalat és transzpondert is kell használnod.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #83

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Ez tényleg kurva nehéz kérdés,mert ha mindenben megfelelsz a hatóságnak,vérszemet kap,és a fejedre nő. Ha pedíg durván partizánkodsz,súlyos büntetéseket kaphatsz.
A legnagyobb bajnak a széthúzást tartom,pedíg összefogássl hatalmas eredményeket érhetnénk el,ennek ellenére sok amatőr,és nméhány profi kezdeményezés is zátonyra futott,az összefogás hiánya miatt.
Viszont per pillanat van mindenki számára elérhető,legális repülési lehetőség siklóernyővel!
Ennek ellenére,nagymultú szakmailag kifogástalan egyesületek is adnak ki - nem tudok mást mondani,mint hogy szándékosan - érvénytelen papírokat!
Ez elfogadhatatlan,ezért írtam itt ebben a témában,és egyelőre várom a reakciót,de nyilván van elég bajuk,és időbe telik.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #84

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
A 30000-et én is sajnálom,de ki tudja,hátha történik ezügyben is valami...
Voltam már én is illegalitásban,de egy reálisan működő szervezetet érdemes fenntrtani,és ha senki sem fizetne,összeomlana az egész,az nem lenne jó senkinek.
Talán az a megoldás hogy mindenkinek tudtára adni a valós helzetet,és megszüntetni a feleslegesen kiadott pénzért,érvénytelen papírokat.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #85

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Hátha lesz belöle valami.Minden esetre ameddig én azt látom hogy feleslegesen fizetnék azt amit fizetnem kellene nem fizetek.Mindig is alárendelt szerepe volt a siklóernyőzésnek hatóságilag.nem nagyon szerettek minket.Inkább ilyen kirekesztés szerüen müködött minden ahogy most mégjobban.Legális reptéren szállhatsz csak fel motorral.Nemtudom ez most már igaz?Minden esetre ez is példa hogy inkább baszogatni akarnak minthogy egyszerübb megoldás legyen sajnos :/
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #86

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Ppg-vel pillanatnyi értelmezés szerint bárhova leszállhatsz,és fel is szállhatsz,kivéve nyilván onnan, ahol külön tiltják, pl. környezetvédelmi légtér.
Normál esetben a pénzedért kapsz is szolgáltatást, pl.tisztességes átvizsgálást,biztosítást,legalitást.
Az a helyzet hogy amíg nincs baj,addíg nyilván illegálisan a legolcsóbb repülni,de ezzel kis mértékben ugyan de árthatsz a sportágnak.
Ha viszont esemény van,nagyot lehet szívni.
Volt olyan szitu,de remélem nem ismétlődik meg,amikor szinte az összes törzshelyünkről kitiltottak minket - ez még sárkányos koromban volt - akkor úgy döntöttem,ha már úgyis üldöznek,legalább pénzembe ne kerüljön.
Remélem nem mérgesedik el ennyire a helyzet ernyős berkekben.
És hátha kapunk választ a klubbtól is hogy miként viszonyulnak ehhez a kialakult szituációhoz,amiben nem tudok legálisan repülni,holott én ennek érdekében fizettem, számomra nem kevés pénzt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #88

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Azt azért szögezzük le hogy mai világunkban amikor szinte elég sok ernyő amelyik müszakilag megfelelö állapotban van.Azokra is ugyanugy kötelezö a műszaki.Ellenben ezzel a müszaki dologgal kiröhögtek volna annó nem is létezett.Holott azok az ernyők valóban halálosztó fosok voltak.Mostanra már kupolázós cuccoknak sem felelnek meg.Sajnos nincs arányban ez sem.Tehát most repülhetsz frankó spéci cuccokkal csak lóvé kérdése.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #89

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Az ernyőknél sincs egyensúly a müszaki terén sem.Lehetne hasonló képpen mint az autóknál.Pl.hogy ha nekem új az ernyőm akkor kapjak rá 2-3 év műszakit mivel elég jó az állapot.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #90

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Ökörség, és bürokrácia !
A növendéket egyszerüen meg kell tanítani arra hogy mi az elfogadható, és repülésbiztos eszköz, milyen feltételei vannak és mi nem az.
Ha valaki ernyője- vagy bármilyen eszköze Januárban jó volt de közben akármi történt vele akkor mi értelme van az éves műszakizásnak ?
Kommunista csökevény az egész műszakiztatás az UL kategória minden eszközére.
Sportpilóta jogosítvánnyal repül mindenki ami eleve kizárja a kereskedelmi (transzparens vontatás, pénzért oktatás, légifotózás, és egyéb tevékenységet) tehát a légirendészeti szabályok betartása esetén magán kívül senkit nem veszélyeztet az ember.
Nomármost. Megvéd e téged bárki az utcán vagy otthon attól hogy megrázasd magad a 380-al vagy épp a baltával levágd a kezed.
Ennyire egyszerű.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #91

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Utasreptetés is kimaradt, mert pénzért azt sem csinálhatsz.
Ha PPLt szakszót csinálsz és közforgalomban közlekedsz akkor igen, és az orvosin nézzenek a szemedbe úgy hogy a seggeden is átlássanak (vagy visszafelé) és legyen gépkönyv, legyen vezetve a karbantartás,stb.
Ha kedvesedet beülteted egy trájkba aminek a 40 zsinórjából 20 elszakadt és 15 másodperc a porozitása, mellesleg folyik a benzin a tankból, akkor lelked rajta.
De ez nem képezheti semmi műszaki vizsgálat, "légialkalmassági tanusítváy" című indok alapját ami a légieszközre vonatkozik. Ha valaki kéz a kézben veti le magát a tizedikről, azt ki akadályozza meg hivatalból ?
Az UL kategória legyen az Sárkány, Siklóernyő, Merevszárny-botkormány, vagy autogiro sportpilóta jogosítással nem közforgalmi eszköz.
Még bejelentési kötelezettséged sincs VFR repülés esetén a FIC-nek. Akkor milyen alapon akarja bárki is a cuccot ellenőrizni ?
Vagy más: Bármilyen UL motort veszel, legyen az Simonini, Rotax vagy bármi az első oldalon rá van írva hogy semmilyen felelősség nem terheli őket ha megáll és te meg repülj úgy hogy bármikor megállhat. És egyébként is javasolják ha megvetted akkor inkább nézegesd és 300 óránként nagyjavítsad sok pénzért mint repülj vele (de ez sem kötelező, csak ajánlott, hogy sok pénzt költsél velük).
Akkor ki és milyen alapon állípithatja meg hogy az amit bárki beszerelt, de gyárilag nem is kell hogy működjön állandóan , az majd fasza lesz neked és te megfelelő műszaki biztonságban vagy.
Miszerint megfelelő ????????
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #95

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Nem kéne hogy így legyen,és sok munka fekszik benne hogy mégis így van,de a szabályok nem életszerűek.
Ígyaztán a megítélésük is negatív,a hasznosságuk meg közelít a nullához.
Ez azonban nem azt jelenti hogy épkézláb szabályok esetén,épkézláb szolgáltatásokkal együtt ne lenne értelme a különböző vizsgáknak.
Én például - igaz,csak az egyik ernyőmet :) - de örömmel viszem átvizsgálásra,mert tudom hogy ráfér! Persze nem örülök hogy rákényszerülök azt is átvizsgáltatni,amit nem szükséges.
De ha belegondoltok hogy a szabályoknak - még ha a gyakorlatban nincs is így - az a funkciójuk hogy a leghülyébbet,és legszerencsétlenebbet is megvédjék a balesetektől,nem egyszerű belőni hogy mennyire legyen egy téma túlaggódva.
Meg sajnos be kell látni hogy a pénzszedés és birkanevelés a fő feladat...
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #97

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Kakukk, te pontosan ugyanazt mondod amit én. Azért viszed valahová az ernyődet ellenőriztetni mert ráfért. Tehát bizonytalan vagy benne. Nagyon jól teszed ebben az esetben. Ez a normális. Valószínűleg eljutottál arra a pontra amikor nem tudod megítélni hogy okés e vagy sem. És igen, legyen 3-4 pont az országban ahová elviheted, elküldheted, és véleményt kapsz mondjuk 5 ezer forintért.
A "legszerencsétlenebbek, leghülyébbek" nincsenek megfelelően elméleti tudással felvértezve az eszközeikről. Mert valljuk be hol ült le bárki is polárdiagramokat és más repüléstechnikai, repülő eszköz szerkezettani dolgokat tanítani vagy tanulni. Ezen kell javítani és képessé tenni az embereket arra hogy megítéljék hogy felhúzzák e vagy sem.
Ezért kellene fizetni és nem azért hogy valaki szerencsétlen aki magára vállalta a dolgot Január 5 -én ellenőriz aztán Márciusban már ki tudja hogy milyen állapotban van. Van ennek értelme ?

Van ötletem hogy lehet még fokozni a bürokráciát. Legyen nyilvántartva minden eszköz és átírásnál kelljen műszakiztatni, legyen adóként beszedhető illetéke a vizsgálatnak (eredetiség vizsga) és ne lehessen átírni amíg nem repülhető.
A baromságokat mindig lehet fokozni.

Van-e pl olyan kötelező tanfolyam ahol egy szülő megtanulja hogy diagnosztizálja a gyerek betegségét, lúdtalpát, látását, stb. Ki védi meg rendeletileg a gyereket hogy 12 havonta műszakiztatni kelljen vinni, ha hülye a szülő. Mindenkinek jól felfogott érdeke hogy lássa hogy a gyerek lázas, levert, hány, stb.
Nem lehet és nem kell mindent bürokratikusan szabályozni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #98

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
A nagy különbség az angolszász és a magyar gondolkodás és jogszabályalkotás között az hogy míg amott azt írják le hogy mit szabad, nálunk abból csinálunk törvényt ami tilos. És ha elkezdünk ezen gondolkodni akkor bizony a sok hülye bürokrata miatt 2 oldal helyett 2000 lesz, áttekinthetetlen mert minden "vélhető" kiskaput megpróbál bezárni.
És az is magyar sajátosság hogy mindenki megpróbálja a kiskapukat keresgetni.
Sajnos ez történelmi tény.
Aztán az is probléma hogy akik fent fogják a széküket sajnos ebben a rezsimben (értds röndnek muszáj lönni) nevelkedtek és kiskirályoknak érzik magukat. Mi meg bírkák képtelenek vagyunk terelőkutya és pásztor nélkül normálisan legelni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #99

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
A normális országokban ahol a repülést elősegítik még akkor is ha berepülnek szeptemberben az ikertornyokba, így néz ki:
Rövid, Érthető, Betartható, anti-bürokratikus.:

www.usppa.org/Resources/FARs/part103_far.htm
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #100

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Néha én is füstölgök ezen hogy a szomszéd nője mindíg zöldebb,de tudom hogy a távolság mindent megszépít...
Ennek ellenéreén is szívesen változtatnék ostoba szabályokon,de ez nem áll módunkban.
Viszont őszintén kíváncsi vagyok,van-e a klubbomnak megoldása az ernyővizsgáztatás problémakörre,mert az öröklétig nem fogom felfüggeszteni szakmai előmenetelemet,csak azért,mert nem kapok választ.
Én azért tettem fel ezt a kérdést nyilvánosan,mert úgy gondolom elsősorban a klubb érdeke ezt a helyzetet orvosolni.
Ugyan nekem is jól jönne,ha feleslegesen nem kerülne plussz pénzembe a továbbképzés,amiben most elakadtam,de ez csak egyszeri veszteség számomra.De mi lesz,ezzel a jól működő klubbal,ha nem nyújt megoldást a problémára?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #116

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Kirajzolódott a kép,mivel minden illetékes nagyon segítőkészen tájékoztatott a pillanatnyi helyzetről.
Az előző hsz. esetleg sugallhatná valakinek hogy a klubbom nem válaszol meg azonnal neki feltett kérdést,de ez nem így van,elnézést,ha félreérthető voltam.
Ez itt csak egy fórum,én meg szeretném tartalommal megtölteni,hátha élővé válik,mint a régi pg.
Sajnos rossz híreket kaptam,nem csak az derült ki hogy a hatóság nem fogadja el a nem sireszes légialkalmasságit,hanem az is hogy birságolgat.
Jövőre várhatóan lépni fognak a többiek is,és ez az áldatlan állapot valószínűleg megszűnik,bár ez csak remény részemről,hiszen semmilyen konkrétumról nem tudok ezügyben.
Az egyetlen momentum amiért rossz szájízzel birtokolok egy 30 000ft-os wcpapírt,
mert senki nem tájékoztatott arról az ismert tényről,mikor beszedte tőlem a pént hogy a hatóság egyértelmű álláspontja hogy nem fogadja el ezeket a papírokat,és az egyetlen remény hogy bírósági úton más eredmény szülessen.
Hogy ez kinek a lelkiismeretét terheli,és kiét nem,azt nem tudhatom,csak azt tudom hogy nekem 30 000-em bánja,már ha idén folytatni akarom a képzésemet,mert hogy így merült fel a téma,és elhihetitek,lett volna jobb helye is a pénznek.
Egyesek perverz fontoskodásnak érzik hogy leírom a kínos dolgokat,ezt nem tudom,de hogy nem politikus magatartás,az biztos :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #117

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Arról hogy a hatóság mit fogad el és mit nem arról az alábbiakat tudom mondani.
A hatóság az év elején az MKSSZ-el és az MKSZ-szel visszavonatott vagy 150 sárkány légialkalmassági tanusítványt valamint utasította őket hogy vegyék ki lajstromból.
Az MKSSZ megtette, az MKSZ meg beperelte őket és a bíróság tudomásom szerint hatályon kívül helyezte a hatóság utasítását. www.mksz.net/kozerdeku.htm Majdnem az egész Siklóernyős társaság az MKSSZ hez tartozik. Az MKSSZ meg nem akar újat húzni velük, behajolt. Ugyanakkor ha jól tudom a Siresznek az NKH által ugyanúgy van engedélye mint az MKSZ-nek. Az a kérdés hogy a Siresznek volt-e illetve van e joga műszakit kiadni akkor amikor megtette. Ha igen akkor érvényes a papírod, és a hatóság elmehet délebbre.

Tehát a hatóság nem Isten és a rendelete sem Szentírás mert sajnos zavarosak a törvények.

De hogy ne legyen olyan világos a helyzet, az elvileg MRSZ alá tartozó MKSSZ pl tavasz végétől saját jogon is ad ki légialkalmassági tanusítványokat, sőt ! Egy új szervezet az ULSE aki szintén belépett a körbe. A káosz részben személyi harcoknak köszönhető és szerintem koránt sincs vége.

Ha valaki nem tudja hogy mi merre akkor azon ne is csodálkozzon.

Ezért mondtam hogy végre jó lenne ha az összes szervezetben érdekeltek végre nem a "ki kinek a főnöke" kérdéskörrel lenne elfoglalva, hanem azzal hogy a tagoknak megfelelen RÖVID, VILÁGOS, EGYSZERŰ, BETARTHATÓ és ANTIBÜROKRATIKUS UL szabályzatokat alkosson.
Túl sok a szervezet! Véleményem szerint 1 UL szövetségre lenne szükség melynek ága szakosztálya lenne. A 110 kg üres súly alatti kategória ( legyen az merevszárny, paragliding etc) amire hasonlóan a part 103 (USA) és a SSDR (Anglia) törvény lenne, aztán 110 től 450 ig lehetne egy másik. Lennének okos sárkányos, girós meg botkormányos emberek akik ebben a kategóriában pecsételgetnek, oktatnak.
És kivétel nélkül mindenki tartsa be a légiközlekedés szabályait.
A légügy az egyetlen szervezettel egyeztetne és kivonulna a mindennapi szabályozgatásból és ellenőrizgetésből.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #118

  • Herbali
  • Herbali profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 70
  • Karma: 0
Elképesztő, hogy 2008 óta ez a káosz csak egyre fokozódik. Ezek szerint teljesen felesleges bármit befizetnem a repüléssel kapcsolatban. Az NKH-val meg egyre jobban tele van a tö..m a közúton is. Három év alatt nem lehetett rendet vágni ebben a jogi szarerdőben!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #119

  • nigger
  • nigger profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 69
  • Karma: 0
Sőt még ennél szarabb helyzetet is eltudok képzelni a jövőben:( Ezért én sem fizetek a semmire..
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 9 hónapja ago #120

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Én azért becsülöm azoknak a munkáját is,akik esetleg pillanatnyilag nem műszakiztathatnak,de nem szeretem a félrevezetést.
Ha valaki vállalja hogy harcol a légüggyel,azt becsülni kell.Ha valaki biztosítja a legális repülés lehetőségét,azt is becsülni kell. De félrevezetni a pilótákat,az nem tisztességes eljárás.
Zsebi,kicsit félreértettél,nekem MRSz-es papírom van,azt nem fogadja el a hatóság,és Guriga harcol ez ellen,remélem sikerül eredményt elérnie,a SIRESZ-est elfogadja a hatóság.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #178

  • parafly
  • parafly profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 1
  • Karma: 0
Egy értelmes okot mondj, hogy miért kell itt harcolni és mi ellen.
Mindenki kaphat engedélyt ernyők műszakitatására, aki veszi a fáradtságot és elintézni.
Ha nem kértek engedélyt, nem kaptok.
Tájékoztatásul pl. az OZONE előírásai:
www.flyozone.com/paragliders/en/learn/glider-inspections/

Attól, hogy "minek a műszaki" a hajam is égnek áll!
Olvassátok el az ernyőtök gyári leírását, és ott elő van írva, hogy milyen időközönként és mit kell vizsgálni.

Az sem világos, hogy ha átvernek, akkor miért nem mentek oda, ahol legális lehetőségeket kínálnak.
Azzal nincs semmi elintézve, ha továbbra is oda viszitek az ernyőtöket, motorotokat, ahol bélyegeznek, tanúsíranak felhatalmatás nélkül.
Tájékoztatásul pl. az OZONE előírásai: www.flyozone.com/paragliders/en/learn/glider-inspections/

parafly
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #179

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Kicsit amatőr ez a fórum hogy nem egyértelmű,kinek szánja a mondandóját az ember.
De mindegy,nagy bakit nem követek el,ha válaszolok.
Az ellenállás értelmét én abban látom hogy megfékezi a hatóság,törvényhozók,politikusok eluralkodását,vagy legalábbis lelassítja.
Például évekig nem büntették meg az embert,ha nem volt orvosija!
Ez mindenképp a "lázadók" érdeme,ezért bunkóság esetleg fikázni őket,miközben a fikázók is kiélvezték ezt a helyzetet.
De azt is nagy parasztságnak tartom,ha valaki beszed pénzeket,és nem árulja el a jóhiszemű befizetőnek hogy kitörölheti a seggét a papírral,amit kapott.
Szerintem az a tisztességes,ha őszintén elmondja a klubbvezető hogy mi a stratégiája papírügyekben,és akkor a pilóta dönthet hogy hova akar tartozni.
Persze hazudni szinte mindíg kifizetődőbb....

"Attól, hogy "minek a műszaki" a hajam is égnek áll!"
De miért áll égnek, kifejtenéd?
A magánvéleményem hogy aki veszi a fáradtságot a műszaki vizsgára,az veszi a fáradtságot az ellenőrzésre is. Aki felelőtlen,az nem változtat a szokásain a vizsgakötelezettség hatására!
A fejekben kell rendet tenni! Ne azért vizsgáltasd át az ernyődet hogy köcsög hatalmi szervezet ne büntessen,hanem az életed védelmében!!!!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #180

  • Sirius
  • Sirius profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 14
  • Karma: 0
Kedves Kakukk!

Talán emlékszel még, hogy volt egy telefonbeszélgetésünk, ahol is elmondtam neked, hogy, hogyan történik az információáramlás.

A gyengébbek kedvéért még egyszer írásban is:

Elsődleges információ a Szövetségektől jön, majd a klubvezetők ezt közvetítik a pilóták felé.
Mivel a siklóernyős társadalom egy viszonylag kicsi közösség, így Te magad is könnyen rákérdezhetsz mindenre a szövetségek vezetőinél és ellenőrizheted a klubvezetőktől kapott infót.

Hogy ki hazudik kinek, azt kérlek azután ítéld meg, miután mindenhonnan begyűjtötted az összes témához kapcsolódó információt és megbizonyosodtál arról, hogy ki-kitől és milyen infót kapott.

Elég naiv vagy, ha azt hiszed, hogy egy hatóság az mindig mindent pontosan tud.

Egy hatóságnak megvan a jogköre arra, hogy büntessen, ha úgy ítéli meg, hogy valami szabálytalan volt, de az nem jelenti azt, hogy a hatóságnak tényleg igaza is van! ...és azt is naivság elhinni, hogy egy hatóság mentes az érdekektől.
Kb. egy könyvtárat meg lehetne tölteni azokkal az esetekkel, amikor a tisztelt hatóságok és állami hivatalok tévedtek. ...vagy netán valamilyen érdek végett sajátosan értelmezték a jogot. ...netán az intézkedésük pont egy olyan cég ellen irányult, aki konkurense volt a politikus haver cégének. ...és még sorolhatnám. Tudod a békére hivatkozva, vagy az igazság nevében számtalan embert gyilkoltak már halomra a történelemben.

Ne feledd el, hogy mindenhol emberek dolgoznak! Az ember, pedig olyan, mint egy lakás, ahol az Isten az ördöggel lakik társbérletben.

Az, hogy ebben az országban sok emberben, melyik a domináns, azt minden „nyitott szemmel” járó és életképes elmével rendelkező ember, láthatja. Persze, amilyen erős a negatív, olyan erős a pozitív is, így azért akad itt is egy-két jó arc.

Kicsit elkanyarodtam, és nem akarom túl hosszúra nyújtani, de leírok egy rövid kis történetet, ami az egyik kedvenc darabomból való.

író: Slawomir Mrozek
darab címe: Emigránsok.

„A gyerekek önfeledten játszottak a játszótéren, jól érezték magukat, örültek, vidámak voltak. A társaságban azonban volt egy gyerek, aki nem tudott együtt játszani a többiekkel. Nem bírta elviselni, hogy mindenki jól érzi magát, csak ő nem. Köveket szedett és elbújt egy bokor mögé. Amikor a többi gyerek nem nézett oda, kijött a bokor mögül és megdobálta a őket, majd gyorsan visszabújt a bokor mögé. Boldog volt, hogy elronthatja a többiek játékát. Ezt játszotta. Dobott, és elbújt, dobott, és elbújt.”

Tudod Kakukk, aki nem tud repülni, vagy egy gyáva nyúl, vagy aki eddig semmit nem tudott felmutatni a repülésben, az dobálózik. …és ne érts félre itt most elsősorban nem rád gondoltam, hanem azokra, akik nagyüzemben keverik a szart a siklóernyőzésben, szítják az ellentéteket és elhiszik magukról, hogy minden tettük csupa segítő jó szándék.

Sosem voltunk barátok, de valamelyest kedvellek és szeretném jelezni, hogy most még csak egy kavicsot dobtál el, és nem is a bokor mögül, de ez lehet rosszabb is. Még nem késő, hogy a játszóteret és a repülést válaszd, a bokor és szardobálás helyett.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #181

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Hónapok után megint feljött a topic...
De egy biztos, hogy semmmi nem történt azóta sem hogy átlátható , tiszta, bürokrácia mentes szabályok legyenek.
Feltenném a kérdést ismételten. Minek két szervezet a hatóság és a "repkedő egyén" közé ? Minek MKSSZ és MRSZ ?
És ki mit kap a befizetett tagdíjáért akár itt akár ott ? Mi az a szolgáltatás amit kifizet ?
Tényleg kell egyszemélyes repülő eszközre műszaki vizsga ? Nem csak a pecsételésről szól valójában a történet, mert ha másnap motort, keretet, szárnyat, futóművet trájkpn gumit, féket és ki tudja mit cserél a tag akkor úgyis kezdődik a mutogatás.
Mi ennek az értelme ?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #182

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Ne haragudj meg rám.Tudom,akkor is bosszant,amit leírtam,ha általánosan írtam,és csak egy vagy a HFFA alá tartozó szakemberekből,akiket egy tollvonással most épp ideiglenesen kihúzott a hatóság az általa elfogadott ernyővizsgáztatók névsorából.
Teljesen igazad van hogy a hatóság szava,nemhogy nem az igazság,de lehet hogy még csak nem is a törvényesség szava!!!
Egyetértek veled.
Azzal a megjegyzéseddel kapcsolatban hogy előbb tájékozódjak hogy ki hazudik,kérdezném hogy melyik kijelentésem vetted magadra?

"Közben a szakmai háttér nem tűnik el persze,de valahol a láncolatban,mégiscsak ott van egy tisztességtelen láncszem,ami végül,konkrétan nekem anyagi kárt is okoz."

"Ennek ellenére,nagymultú szakmailag kifogástalan egyesületek is adnak ki - nem tudok mást mondani,mint hogy szándékosan - érvénytelen papírokat!"

"Én azért tettem fel ezt a kérdést nyilvánosan,mert úgy gondolom elsősorban a klubb érdeke ezt a helyzetet orvosolni.
Ugyan nekem is jól jönne,ha feleslegesen nem kerülne plussz pénzembe a továbbképzés,amiben most elakadtam,de ez csak egyszeri veszteség számomra.De mi lesz,ezzel a jól működő klubbal,ha nem nyújt megoldást a problémára? "

Ezek a kérdések kellemetlenül érinthetnek,de semmiképp sem nevezhetők szardobálásnak,hiszen mindíg tartalmaztak elismerő szavakat is!

"Tudod Kakukk, aki nem tud repülni, vagy egy gyáva nyúl, vagy aki eddig semmit nem tudott felmutatni a repülésben, az dobálózik. …és ne érts félre itt most elsősorban nem rád gondoltam, "

Nem kell finomkodnod :))) Akkor nem elsősorban,hanem másodsorban vonatkozik rám,a nekem címzett megjegyzésed :)
De tévedsz. Én a boldog pilóták közé tartozom,nem érdekel a versenyzés,és mivel sosem versenyeztem,nehéz is lenne eredményeket felmutatnom :) Azt hogy nem tudnék repülni,csak az indulat mondatja veled,engem nem zavar,had mondjad. De hogy gyáva nyúl vagyok,az biztos! :) Ettől viszont még nem fogok se köveket,se szart dobálni.

"Sosem voltunk barátok, de valamelyest kedvellek és szeretném jelezni, hogy most még csak egy kavicsot dobtál el, és nem is a bokor mögül, de ez lehet rosszabb is."

Nekem is vegyes a kép,de remélem nem felejted el hogy ott voltam a nyílt napon önkéntesként segíteni,minden érdek nélkül,csupán szórakozásból.
Ez nyilván kellemes volt a szemszögedből. Nyilván ennek a problémának a feszegetése meg kellemetlen.Sajnálom hogy ilyen fontoskodó természettel vert meg a sors. Tisztában vagyok vele hogy árt az emberi kapcsolataimnak,és csak remélni tudom hogy nem teszi tönkre őket.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #183

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Helló zsebi!
Szerintem kár azon meditálni hogy miért szar a hatóság,vagy a törvényhozás,mert úgy sem tudod megváltoztatni.
Azon viszont már érdemes elgondolkodni hogy melyik szervezet taktikája illeszkedik jobban az elképzeléseinkbe,de ebbe a darázsfészekbe én már nem akarok a kelleténél többször belenyúlni...
A műszakinak szerintem sincs sok értelme,de ezügyben is ordító egerek vagyunk.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #184

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Amíg mindenki szépen bepucsít és hagyja ezt a többemeletes egyén-helyi klub-gittegylet nr1- gittegylet nr2-hatóság hierarchiát addig itt marad minden ugyanúgy a nagy magyar értelmetlenségben. Ez nem demokrácia, ez feudális berendezkedés.
2 hete autót voltam átíratni és 11 dokumentum kellett hozzá. Röhej.
Nem is tudom, volt a Magyar történelemben olyan amikor mi köznép tudtunk egyedül pisilni, kakilni és kezet mosni, vagy mindig kellett nekünk valaki aki ezt leszabályozta ?
Szervezeti taktikáról akkor lehet beszélni ha ugyanazon a szinten van mindenki a hatóság alatt és nem mindenki fedezéket keres valaki mögött.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #185

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Nem igazán értem,mire gondolsz,mikor a feudális rendszerhez hasonlítod a mostanit,hiszen a demokrácia vadhajtása hogy annyi szervezet alakul,amennyi csak akar.
De ami nagyon érdekel hogy szerinted mit kéne az egyéneknek tenniük?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #186

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Az egyén felállítja a klubvezetőt a következő gittegyleten és megmondatja vele hogy nem kóser a dolog. Már ha egyetért vele. Ha nem akkor esetleg a többi taggal lehet egyeztetni hogy milyen közös álláspontot alakítsanak ki. Előtte egyeztetne a többi klubvezetővel és ha 3-4 klub ugyanazt mondja akkor valószinüleg lenne belőle valami.
Így jelenleg ülünk a posványban azt repül ki hogy tud. Ez is megoldás.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #187

  • Sirius
  • Sirius profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 14
  • Karma: 0
Először is, SZERETNÉLEK FIGYELMEZTETNI, hogy a levelem nagyon hosszúra sikerült, mert visszamegyek benne ÁDÁM-ÉVÁIG, és csak akkor állj, ülj neki végigolvasni, ha van hozzá TÜRELMED.

Amennyiben most nincs, akkor hagyd későbbre, mert nem lenne jó, ha egy-két apró, de fontos részlet felett átsiklanál és megint egy zavaros értelmezés lenne a vége!


"Azzal a megjegyzéseddel kapcsolatban, hogy előbb tájékozódjak, hogy ki hazudik, kérdezném, hogy melyik kijelentésem vetted magadra?"

Íme a válasz: amikor azt írtad, hogy a klubvezető hazudott neked, azt igazából nem vettem volna magamra, de mivel Te nálam vagy klubtag, úgy értelmeztem, hogy nekem címzed. Ezt neveztem úgy, hogy „dobtál” egyet.

Persze a következő leveledben már azt írtad, hogy ezt általánosságban gondoltad.

Arra szeretnélek kérni, ha legközelebb általánosságban akarsz fogalmazni, akkor erre a Magyar nyelv nagyon jó lehetőséget kínál a többes szám használata által. Amennyiben egyes számot használsz, és azt mondod, hogy a klubvezető hazudik, az nem egy általánosság, ami a többségre vonatkozik.


"nem kell finomkodnod :))) Akkor nem elsősorban,hanem másodsorban vonatkozik rám…”

Kérlek, még egyszer figyelmesen olvasd végig a levelemet, és akkor fogod látni, hogy melyik rész vonatkozik rád. Nem kell mindent magadra vonatkoztatni, hacsak nem Te magad is úgy érzed. Amikor azt írtam, hogy itt nem elsődlegesen rád gondolok, az pontosan kapcsolódik a levelem végén leírtakhoz, miszerint Te most „dobtál” egyet. Az vonatkozik rád. A klubvezetővel kapcsolatos kijelentésed. Az általános szarkeverésben én úgy tudom, hogy Te eddig semmilyen formában nem vettél részt, de javíts ki, ha tévedek.


„Én a boldog pilóták közé tartozom,nem érdekel a versenyzés,és mivel sosem versenyeztem,nehéz is lenne eredményeket felmutatnom :)”

Az, hogy valaki eredményeket mutat fel, az nem csak a versenyzésben nyilvánul meg. Alapjában, ha valaki repül, akkor eredményeket ér el. Eredmény lehet például, ha jól megtanulsz, termikelni, esetleg megtanulsz egy-két ügyes manővert, elkezdesz távot repülni, vagy bármi, ami a pilóta fejlődéséhez tartozik. Minden, amit megtanultál, egy eredmény. A befektetett idő, energia és kitartás eredménye. Ez a tudás. A siklóernyős tudás megszerzéséhez, pedig kell egy adag bátorság is. Aki csak dumál és szart kever, az sokszor csak irigy másokra. Irigy, arra a tudásra, amire ő nem tett szert. A lehetőség, pedig mindenkinek adott..


„Azt hogy nem tudnék repülni, csak az indulat mondatja veled,engem nem zavar,had mondjad. De hogy gyáva nyúl vagyok,az biztos! :)

Ha Te láttál a levelemben olyat, ahol én azt állítom, hogy Te nem tudsz repülni, akkor kérlek mond meg, hogy hol. Tudod én általánosságban fogalmaztam, TÖBBES számban, pont azért, hogy ne vedd magadra. Mindazokra gondoltam, akik abban lelik örömüket, hogy másoknak keresztbe tesznek. Haragszom is ezekre az emberekre, meg nem is. Haragszom, mert rengeteg más embernek sok kellemetlenséget okoznak. Egyben sajnálom is őket, mert még nem értették meg azt az egyszerű törvényt, ami megkerülhetetlen ebben a világegyetemben, hogy „amit feldobsz, visszaesik.”

Sokszor ezek az emberek nincsenek tudatában tevékenységük, valós okával. Ezek az okok, pedig függetlenek a siklóernyőzéstől és nem kívül, hanem belül, a személyiségben keresendők. Nem az a fontos számukra, hogy mi az ügy tárgya, hanem maga a küzdelem. …és az embernek szinte mindig küzdeni kell.

Már a sejtjeink szintjén kezdődik a dolog. Ahhoz, hogy ez a hihetetlen bonyolult élő sejtekből felépülő rendszer jól működjön, minden sejtnek követnie kell a saját programját. A szervezetünk védelmi rendszere non-stop dolgozik, hogy minden a rendszer működését romboló egyéb élő egység (vírus, baktérium) ne tegyen kárt benne. Tehát a küzdelem alapszintű.

Ugyan ez a helyzet a tudattal, ami gondolatainkat, szavainkat és cselekedeteinket meghatározza. Minél tudatosabb egy ember, annál inkább felismeri, hogy valójában a harc az elmében zajlik, és ezt követően nyilvánul meg szóban és tettekben. Szóval a szarkeverők is emberek, akik keresnek valamit, amitől a boldogságot remélik. Ha tudnák, hogy a nyíl, amit másokra kilőnek, végül őket veszi célba, nem lövöldöznének. Sajnos sok esetben egyfajta küldetés tudatuk is van, ami még több kellemetlenséget szül.


„De azt is nagy parasztságnak tartom,ha valaki beszed pénzeket,és nem árulja el a jóhiszemű befizetőnek hogy kitörölheti a seggét a papírral,amit kapott.”

Igen, teljesen igazad van, akár a légialkalmassági kártyákkal is kitörölheted a segged. Végül is nincs rá szabályozás, hogy mivel töröld ki. Amennyiben megfelelően be tudod hajlítani, és kellemes vele törölni, akkor tedd azt. Nekem a boltban kapható papír jobban bevált, mert jól meg tudom fogni, és nem dörzsöl, sőt mi több, duplán hajtva elég erős is, hogy ne szakadjon át és megvédje az ujjamat attól, hogy kakis legyen. Szóval hidd el a bolti papír a tuti! Persze, volt már, hogy a pottyantósban nem volt más, csak hullámpapír, de annak a használati technikájáról, majd később mesélek.

Na most, miután kijöttünk a WC-ről, elmondom neked, hogy lásd, mi volt a háttere az ez évi műszaki vizsgálatoknak és tanúsításoknak:

Kérlek figyelj, igyekszek tényszerű lenni!

Kb. 2009-ig senki nem problémázott a siklóernyők alkalmassági vizsgálatával. Volt egy jogszabályi háttér, amibe éppen az akkori hatósági szemléletnek megfelelően beillesztették a dolgot. A klubok műszaki vezetői végezték az ellenőrzést és a tanúsítást.
Aztán XYZ részéről jött a szenzációs ötlet, hogy legyen egy egységes bevizsgálási rendszer, amit a légügy természetesen támogatott, mert pénzt lehet belőle csinálni. A légügynek meg az ilyen akciók kapóra jönnek, mert mindezek erősítik bizonyos emberek pozícióját, mutatva a minisztérium felé, hogy ők szabályoznak, pénzt hoznak a konyhára, és sokat dolgoznak. Következésképen erre a pozícióra nagy szüksége van az államnak. Ezt röviden úgy mondjuk, hogy valaki kapaszkodik a székébe.

Szóval ki lett dolgozva egy bevizsgálási rendszer, ami arra hivatott, hogy a hazánkban repülő összes balesetveszélyes siklóernyőt kiszűrje és a pilóták biztonságban repülhessenek. Már csak az ideológia kellett mögé. A lényeg, hogy ez az egész a pilótáknak lesz jó, és, hogy baleset megelőzés és repülésbiztonság, stb. Persze egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány baleset történt az ernyők alkalmatlansága miatt eddig a napig. Ha már a múlt nem tudta megvédeni az ideológiát, akkor tegye a jövő indokolttá a rendszert, mondjuk megelőzés címszóval.

Szóval a lényeg, hogy az egész értünk jött létre és valójában semmilyen más érdek nincs a háttérben. Semmilyen anyagi érdek nem motivált senkit. Ugye senki nem gondolt arra, hogy milyen jó lesz majd, ha az országban lévő összes siklóernyőt, majd csak egy pár embernél lehet bevizsgálni, valami kis szerény paraszolvenciáért cserébe. Ugye nem? A bevizsgálók természetesen speciális követelményeknek kellett megfeleljenek, amiben olyan dolgokat kértek tőlük, hogy szinte csak azok feleltek meg, akik az egészet kitalálták. Még az Indián, Simonics Peti és a Csülök is kiesett a kosárból, pedig náluk ma Magyarországon nem ért jobban senki az ernyőkhöz.

Na látván, hogy ez nem kerek, módosítottak egy kicsit a feltételeken, hogy azok is kaphassanak ilyen engedélyt, akik valóban értenek is hozzá. Meg hát minél több engedély, annál több befizető! Talán ez lehetett az első érdekellentét a rendszer kitalálói és a hatóság között. Persze ez csak feltételezés.

Szóval jött ez a szuper kis bevizsgálási rendszer, és követve az új szabályozás kívánalmait én is bementem a légügyhöz, odafáradtam a kasszához becsengettem az 50 rugót, vittem az összes papírt, amit vinnem kellett és hamarosan meg is kaptam a bevizsgálói engedélyemet. Aztán jött a super finish, mikor is közölték, hogy eddig minden rendben, de ezt valójában csak akkor tudom használni, ha belépek abba szervezetbe, ami ezt az egész rendszert kitalálta, vagy ha az a szervezet is kap erre vonatkozó engedélyt a légügytől, amiben jelenleg is vagyok. Természetesen a jelenlegi szervezet, amihez tartozunk a mai napig nem kapta meg a légügytől az erre vonatkozó engedélyét, holott már tavasszal kérte. Talán elveszett az akta, vagy valami hasonló.

Eddig az előzmények és most jön a válasz a kérdésedre, hogy miért bélyegeztek ebben az évben a műszaki vezetők a régi bélyegzőkkel és adtak ki légialkalmassági tanúsítványokat, vagy éppen hosszabbítottak.

A mai napig nem történt semmiféle olyan jogszabály módosítás, ami felülírta volna, vagy hatályon kívül helyezte volna azokat, amiket sok éven keresztül a siklóernyők műszaki vizsgálatára alkalmaztak. Mindössze annyi történt, hogy valaki elkezdte másként értelmezni a jogszabályokat, illetőleg megszületett ez a vizsgálati rendszer, ami nem egy törvény, csak egy támasztott követelmény.

A szövetség vezetése minderről tájékoztatott, mármint, hogy nem volt jogszabály változás, és megmutatott nekem egy dokumentumot, amiben a légügyi hatóság 2011. december 31-ig ad engedélyt az MRSZ részére, hogy üzemeltetés, meg vizsgáztatás, meg bla, bla..

Szóval elvileg vannak jogszabályok, amit senki nem törölt, vannak engedélyek, amit hivatalosan senki nem vont vissza és vannak a támasztott követelmények. Tulajdonképpen itt sok párhuzamos dolog fut egymás mellett, amiből az egyikre mondja csak azt a hatóság, hogy legális, holott a többit senki el nem törölte.

A fent leírtak alapján tehát azt az információt kaptam, hogy a jelenlegi törvények értelmében az ernyők műszaki tanúsítása legális.

Remélem most már minden tiszta és világos és látod, hogy honnan indult ez az egész, és hova jutott.

Nem volt szándékomban, hogy ezt az egész „esti-mesét” ezen az úton publikáljam, illetőleg az, hogy egyáltalán publikáljam, de a kedvedért megtettem.

Tudod a káosz nagyobb, mint bárki is gondolná. Még maga a hatóság sem látja át tisztán a helyzetet és, náluk is ellentmondó információk keringenek sok mindenről. Persze ott is sokan félnek, hogy kirúgják őket, meg senki nem mer aláírni semmit, nehogy ő legyen a felelős és aztán rajta verjék el a világ baját. Szóval teljes a káosz, ez a szomorú valóság.

UI. nagyon találó volt ZSEBI azon kijelentése, hogy:

„Nem is tudom, volt a Magyar történelemben olyan amikor mi köznép tudtunk egyedül pisilni, kakilni és kezet mosni, vagy mindig kellett nekünk valaki aki ezt leszabályozta ?”
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #188

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Oh Mária elfáradt a szemem mire végignéztem és az agyam is mire a feléhez értem.


"Aztán XYZ részéről jött a szenzációs ötlet, hogy legyen egy egységes bevizsgálási rendszer, amit a légügy természetesen támogatott, mert pénzt lehet belőle csinálni."
XYZ urat el kellene kergetni hasznos mezőgazdasági tevékenységet végezni. De gyorsan !

Én tisztelettel kérem (mint régi Sirius-os meg minden) hogy álljon fel az illetékes az MKSSZ legközelebbi gittrágásának elején és még mielőtt a legfontosabb személyeskedési kérdések elharapóznának ( ki mit vett ki a közös kasszából, én megmondtam hogy meg fog halni, mert nem alkalmas műszaki vezetőnek, pénzt szed azért hogy megcsinálja azt ami neki kötelessége....stb örökzöld témák) tűzzön be egy napirendi pontot.

Én javaslom a következőt :

Az Amerikai Part 103 illetve az Angol SSDR szabályok honosítása. Kérem a tisztelt MKSSZ-t és MRSZ-t (apukámat, anyukámat, menedzseremet, sofőrömet, a sarki fűszerest) hogy ez ügyben tárgyaljon a Légüggyel, szülessen írásos válasz arról hogy ha ez jó az angoloknak, amerikaiaknak és még máshol a világon, akkor nálunk ez miért nem jó.
Ha ez a dolog átmenne (kész recept, nem kell a forróvizet ismét feltalálni és évekig baszakodni rajta) akkor az összes "illegális" sárkány, ernyő, meg mindenfranc ügye megoldódna.

Illetékes elvtársúr írja le: " XYZ nem támogatom, mert túl egyszerűen áttekinthető, a pórnép is megérti és engem letaszítanak a trónomról és még pénzt sem tudunk szedni a semmiért. "

Ha valaki egyenesben akarná tudni hogy mi az a part 103 akkor ime:
www.ultralighthomepage.com/FAR.part103.html
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #189

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Mondjuk így belegondolva, belerokkanna az MRSZ és az MKSSZ ebbe, mert ha nem ássák el a posztkommunista struktúrájukat és ideológiájukat és találnak ki valami 21. századi "miért is vagyunk ?" egyesületi, szövetségi elvet akkor ha van part103 azok az urak ott éhen fognak dögleni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #190

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Ma reggel egy másik (Amerikai fórumon) az alábbi jelent meg. Egy kicsit a háttérről. Ott van ugye part 103 és egy ilyen gépről van szó ami egy kicsit nehézre sikeredett (pár kilóval) és LSA (light sport aircraft) vagy Experimental-ként akarta az emberünk regisztrálni:

"......... For the record, I went to the FAA building while at Oshkosh this summer to see what I could do about registering this as a LSA or experimental. The answer I got was that "4000 FAA emplyees have been laid off and so no one here can ( or will ) help you out" I went back the next day and spoke with another guy, who gave me the same story. My reply to him was "I guess I'll just go fly and have fun and not worry about it". He agreed that would be the thing to do. ....................."


Aki esetleg hadilábon állna az angollal : az Amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság 4000 alkalmazottat bocsátott el, és nem tud regisztrálni gépet. Az FAA képviselő széttárta a kezét és bólintott hogy repkedjen tovább így. Így egyszerűen tovább repked a nehezebbre sikeredett gépével.
Pedig ott egy - két idióta azért milliárd dolláros károkat okozott 2001 szeptember 11-én.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #191

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
A végével kezdek szándékosan,mert igazán megenyhültem irányodban,miután végre elolvashattam hogy történhetett,ennek a kellemetlen szituációnak a kialakulása.
Azt hiszem egy ilyen magyarázat hiányzott nekem a képből,jól tetted hogy leírtad,még ha csak miattam is.
Azt hiszem,ha nem utólag,hanem évelején meséled el,még a kalapom is megemeltem volna.


"amikor azt írtad, hogy a klubvezető hazudott neked, azt igazából nem vettem volna magamra, de mivel Te nálam vagy klubtag, úgy értelmeztem, hogy nekem címzed. Ezt neveztem úgy, hogy „dobtál” egyet."

Ez valóban durva lett volna részemről,pontosan ezért NEM ÍRTAM ILYET SOHA!
Perverzióm bizonyítékaként kigyüjtöttem az összes ezzel kapcsolatos írásomat,az utolsó mondatot ajánlom a figyelmedbe,ahol ki is emeltem hogy nem tudhatom,ki a felelős!
De ha tudod,idézd már be,mire gondolsz,mert megöl a kíváncsiság.

"valahol a láncolatban,mégiscsak ott van egy tisztességtelen láncszem,ami végül,konkrétan nekem anyagi kárt is okoz."

"nagymultú szakmailag kifogástalan egyesületek is adnak ki - nem tudok mást mondani,mint hogy szándékosan - érvénytelen papírokat!"

"És hátha kapunk választ a klubbtól is hogy miként viszonyulnak ehhez a kialakult szituációhoz,amiben nem tudok legálisan repülni,holott én ennek érdekében fizettem, számomra nem kevés pénzt. "

"Viszont őszintén kíváncsi vagyok,van-e a klubbomnak megoldása az ernyővizsgáztatás problémakörre,....mi lesz,ezzel a jól működő klubbal,ha nem nyújt megoldást a problémára? "

"senki nem tájékoztatott arról az ismert tényről,mikor beszedte tőlem a pént hogy a hatóság egyértelmű álláspontja hogy nem fogadja el ezeket a papírokat,és az egyetlen remény hogy bírósági úton más eredmény szülessen.
Hogy ez kinek a lelkiismeretét terheli,és kiét nem,azt nem tudhatom"

"Az, hogy valaki eredményeket mutat fel, az nem csak a versenyzésben nyilvánul meg....."
Ezzel a bekezdéssel teljesen egyetértek.

"Ha Te láttál a levelemben olyat, ahol én azt állítom, hogy Te nem tudsz repülni, akkor kérlek mond meg, hogy hol. Tudod én általánosságban fogalmaztam, TÖBBES számban, pont azért, hogy ne vedd magadra."

Valóban csak utalás szintjén fogalmazódott meg,és tompítottad is az élét,de a lényeg hogy az ilyesfajta viselkedés,amit nálam kifogásolsz általában a repülni nem tudó...stb..stb..emberekre jellemző.
És hát mindketten jól tudjuk hogy ha valakihez beszélsz/valakinek írsz és közben azt mondod hogy vannak még hülyék,a te súlyodban...hát az is általánosságban megfogalmazott,de ettől még egyértelmű.
Szóval,ez a két mondat együtt - amit lentebb idézek - ,szerintem egyértelmű utalás rám,de mondom,ezen ne akadjunk fenn,lényegtelen,és nem zavar,csak a kérdésedre válaszoltam,azért pazarlok rá szót.

"most még csak egy kavicsot dobtál el" + "Tudod Kakukk, aki nem tud repülni, vagy egy gyáva nyúl, vagy aki eddig semmit nem tudott felmutatni a repülésben, az dobálózik. …és ne érts félre itt most elsősorban nem rád gondoltam"

"Szóval a szarkeverők is emberek, akik keresnek valamit, amitől a boldogságot remélik. Ha tudnák, hogy a nyíl, amit másokra kilőnek, végül őket veszi célba, nem lövöldöznének. "

Én sajnos rosszabb lehetek a szarkeverőknél,ezt a perverz kategóriát inkább az igazság bajnokának szokták csúfolni,és akkor sem ül a szájára,ha tudja hogy árt magának! És persze mint mindenki,tévedhet :)

Már csak szegény zsebit sajnálom,ha végigolvassa ezt is és megint elfárad az agya :)))
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #192

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
B+
Ne egymást egyétek hanem ilyen vehemenciával a semmirekellő bürokratákat támadjátok.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #193

  • Sirius
  • Sirius profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 14
  • Karma: 0
Volt két lazább napom-éjszakám, volt is kedvem írkálni, ezért leírtam mindent, amit akartam, a további rágodás bármin is csak időpazarlás.

Részemről nem "egymást esszük", hanem mindjárt a vacsorám. Nyam, nyam...hú de fini lesz! Meg szomjas is vagyok...

Chateauneuf-du-Papa, 2004-es, Le Club des Sommeliers, Avignon régió. Grenache, Syrah, Mourvédre!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #194

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Ne tegyél tönkre ilyenekkel, a hét végén felveszem Egerben a Vincze Bélánál az Arcanum Shirazaimat (2008) Merlot meg ilyesmit. Van neki most valami bio Shiraz-a 5000 / palack. Csak tényleg annyira jó hogy nem ezekkel kényeztetem magam minden nap, hanem mindig az 1000-1500 as kategóriát keresgetem, de az itthon sajnos sehol sincs. Vagy szemét van 1000 alatt, vagy minden 3000 fölött.
Én még hiszek a fasziban, a botránya ellenére.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #195

  • zsebi
  • zsebi profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 1
Nakérem az ökörség határtalan.
Le lett állítva minden MRSZ által üzemeltetett repülőeszköz:
www.aeroclub.hu/images/stories/2011/felfugg.pdf
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #196

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Már az is necces hogy az üzemeltetésben csak elvileg vesz részt az mrsz,nem ő végzi pl. a start előtti átvizsgálást egy vitorlázórepülőn. Na de egy ernyő, vagy sárkány végképp nem függ év közben senkitől. Csak a gazdája nézi át.Ha az mrsz-t felrobbantanák,vagy az összes műszaki vezetőt lemészárolnák,akkor sem érvénytelenebb az a döntésük hogy a multban,amikor még fel voltak jogosítva alkalmasnak ítélték az eszközt a repülésre.
No de ez csakugyan nem más részemről,mint morgolódás,semmit nem old meg,csak kicsit kibeszélem magamból a véleményem,még ha nem is nyugszom meg tőle egészen.
Én csinálnék egy demonstrációt,egy évig repüljön minden ernyős illegálisan hogy vegye észre magát a hatóság :)
Persze ilyen veszély nem fenyeget egy ennyire széthúzó társaságban...
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #197

  • Gabriello
  • Gabriello profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 5
  • Karma: 0
Tudok jobbat kedves Kakukk, egy teljes évig ne repüljön senki, ezzel térítenénk igazán észre a hatóságokat! :)
Már az átkos pg.c2 időkben is leírtam, hogy nekem ( és sok pilótának akivel beszéltem) a legegyszerűbb, ha méltányos összegért rendben vannak (a hatóságok által is elfogadott módon) a papírjaim. Nem igazán érdekel, hogy milyen szervezet, személy által valósul ez meg. Nincs kedvem a különböző szervekkel hadakozni. Ha harcolni akarok, elmegyek ketrecharcosnak, pofonokat ott is kaphatok anélkül hogy adnék.
A papírok nélküli repülés tökös dolog, csakhogy egy harmincezres bírság tönkre teszi az egész "tökösséget", egy ötvenezres meg lerombolja a hitet is, meg a repülési szándékot is.
Tehát marad az, hogy megkeressem a megoldást, ahol a hatóság nem b..ogat.
Mondom személytől és szervezettől függetlenül.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #198

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Egy kicsit általánosabb a válaszom,és csak vélemény.
Ahhoz hogy nekünk,kényelmes pilótáknak "méltányos" legyen az összeg,ahhoz sokat kell küzdenie, legális,és illegális módon, azoknak,akik tenni is hajlandóak valamit.
Ugyanis a hatalom mindíg elmegy addíg a pontig,ahol a legtöbb bevétele van,a macerához képest.
Ezért van hogy a cigánysorra hat lóval nem vontatod be a rendőrt hogy védje meg a jogaidat,bezzeg ha arról van szó hogy az aznapi közlekedési birságot kiossza,baszott nagy lesz a pofája.
Namármost,ha mindenki passzív maradna,és a legegyszerűbb megoldást választaná,akkor ez a megoldás már korántsem lenne olyan kényelmes....
Szerintem ha egy évig nem jutna bevételhez a tisztelt banda,jobban elgondolkodna,mint most.De ez csak amolyan mormogás,tudom hogy nincs ennyi összetartás,és ők is tudják...
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #199

  • Gabriello
  • Gabriello profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 5
  • Karma: 0
Melyik bandára gondolsz?
Amelyik nem tesz érted semmit?
Amelyik tesz ellened?
Amelyik nem tesz érted, de egyébként lesz.rja, hogy mi van veled, tudsz-e repülni?
Volt küzdelem pl. az orvosi! Megoldani nem sikerült, viszont a nyakadba kaptad, hogy a saját felelősségedre...
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #200

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Hű,a fenébe,még jó hogy megkérdezted,mielőtt félreértik!
Természetesen a törvényhozó bandára gondoltam.
A klubbok azért szolgáltatnak is a pénzünkért,még ha nagy is a szórás a minőségben.
Sőt van olyan klubb is,ahol a kiválló,és a szar szinvonalú szolgáltatás is megtalálható.
Talán ha a pénzünket a repülésre költhetnénk,és nem a köcsög tintanyalókat tartatnák el velünk,a klubbok is szinvonalasabb szolgáltatást nyújthatnának,a starthelyek karbantartására is több energia jutna,rendezvényekre is,versenyekre is,egyszóval a repülésre menne a pénz.
De ez is csak felesleges morgás részemről.
Egyébként a politikusok pont azért vannak biztonságban,mert az emberek többsége úgy gondolkodik,mint te is,és nem fognak össze,és nem tesznek semmit.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #201

  • Sirius
  • Sirius profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 14
  • Karma: 0
A HFFA december 12-én megkapta a hatóságtól a műszakiztatásra az engedélyt. A jövő évtől a hátimotorosok is oda fognak regisztrálni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: hogyan tovább HATÓSÁG 7 éve 6 hónapja ago #202

  • kakukk
  • kakukk profilkép
  • Offline
  • Hozzászólások: 115
  • Karma: 0
Örülök neki,én is reméltem hogy ez lesz a folytatás,hajrá!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
  • Oldal:
  • 1
  • 2
Oldal elkészítésének ideje: 0.454 másodperc
Powered by Kunena Fórum